roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
6 (457) 2017-05-24
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
05. Słodko-kwaśno
06. Temat numeru:
26. Briefing:
32. Kręgi:
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
→ Canes mniej lazurowe. Targi telewizyjne w Canes rozwijają się z roku na rok. Coraz pełniej prezentują nowe technologie związane z rynkiem wideo i trendy w produkcjach telewizyjnych na różne ekrany. Niestety, w tym roku polscy producenci kontentu i nadawcy byli prawie niewidoczni. Czas to zmienić, bo świat nam ucieka.
→ Marketerzy niechętni dobrym praktykom. Według badania IAA tylko 36 proc. marketerów korzysta z kodeksów dobrych praktyk przetargowych. Jeszcze mniej, bo tylko 12 proc. marketerów stosuje rejection fee - wynika z raportu "Pozycja dyrektora marketingu w przedsiębiorstwie oraz relacje działu marketingu z dostawcami usług". Prezentujemy drugą część podsumowania badania.
→ Byle (do)sprzedawać. To ciężki czas dla domów mediowych, które przyznają - na planowaniu i zakupie mediów nikt już nie zarabia. Żeby wyżyć, trzeba stawiać na cross-selling usług kontentowych, badawczych czy kreatywnych. A co, jeśli klienci zaczną budować te kompetencje wewnątrz własnych struktur?
→ Koniec epoki Mad Mana. - Brak autorytetu gencji i domów mediowych wśród klientów jest faktem. Wystarczy sprawdzić, ile pieniędzy za godzinę pracy biorą firmy prawnicze czy konsultingowe, a ile jest w stanie wziąć agencja. Problem leży w słabej policzalności efektów pracy agencji - mówi Jacek Olechowski, prezes IAA Polska iprezes zarządu Mediacap SA.
→ Era youtubera. Twarze internetowych influencerów widzimy coraz częściej na ekranach telewizorów. Jednak tylko internet daje prawdziwą interaktywność i tak cenną dla marek więź yotubera z widzem
146 stron
Raport Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2017
Największą uwagę w raporcie „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe” zawsze przykuwają nagrody. Ja jednak chciałem zainteresować Czytelników naszym wywiadem z Jackiem Olechowskim, prezesem IAA, bo jest w nim kilka bardzo ciekawych obserwacji.
Na przykład pada kwestia: dlaczego agencje i domy mediowe nie biorą od klientów za godzinę pracy tyle pieniędzy co prawnicy i firmy konsultingowe? Wszyscy narzekają na spadające marże i wynagrodzenia od klientów i mówią o procuremencie, oszczędnościach u marketerów, nieuczciwej konkurencji etc. Jacek Olechowski wskazuje jednak, że przyczyna tego stanu jest o wiele głębsza – niski prestiż agencji w oczach klientów. A z czego on wynika?
Przede wszystkim kłopot polega na tym, że sami dyrektorzy marketingu mają niski prestiż w swoich organizacjach i bardzo ograniczone kompetencje – sprowadzające się jedynie do planowania komunikacji, żeby nie powiedzieć złośliwie – „rysowania ładnych obrazków”. Nie mają często wpływu na procesy sprzedaży, standardy obsługi klienta, product development, wyznaczanie celów biznesowych. Jasno to pokazały ostatnie badania CMO prowadzone przez IAA we współpracy z
"Media & Marketing Polska"
(kolejną ich część publikujemy także w tym magazynie). A jeżeli pozycja CMO w oczach zarządu jest słaba, to przekłada się to także na traktowanie agencji, poziom marż, budżetów etc.
Druga sprawa, też częściowo związana z prestiżem CMO, to wciąż słaba policzalność efektów biznesowych działań komunikacyjnych. Jak mówi Jacek Olechowski, dlatego właśnie firmy mają tak chłodny stosunek do samego marketingu, swoich CMO i w efekcie agencji, których nie chcą dobrze wynagradzać.
Branża reklamowa skupiona jest na walkach przetargowych i na wyścigu o nagrody kreatywne. Tymczasem jeżeli chcemy coś poprawić, to powinniśmy patrzeć nie tylko na nasze agencyjne podwórko i wspierać polskich CMO. Pokazać firmom, ich prezesom, że marketing działa, że CMO nie generuje kosztów, ale wypracowuje zwrot z inwestycji. Nagradzać nie tylko siebie nawzajem statuetkami, ale właśnie dyrektorów marketingu. I wciąż pracować nad nowymi standardami badań i obliczania ROI.
Czy agencje będą kiedyś brać tyle pieniędzy co prawnicy? Wiem, że prace wielu agencji są tego warte.
zastępca redaktora naczelnego,
"Media & Marketing Polska"
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu