roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
6 (477) 2019-05-23
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
5. SŁODKO-KWAŚNO
6. TEMAT NUMERU: PIWO KUFLE W DŁOŃ, ALE TRZYMAJCIE SIĘ ZA KIESZENIE
Coraz chętniej sięgamy po droższe piwa, producenci liczą zyski. Zmienia się też styl picia
13. WYWIAD: NIE DESIGN, ALE DOŚWIADCZENIE
Uważam, że to właśnie rola projektanta: uczłowieczać technologię, rozumieć, co może nam dać i jak zrobić z niej dobry użytek – mówi Daniel Sytsma – projektant, założyciel amsterdamskiego Studia Kraftwerk
16. TRENDY: MARKI ZAANGAŻOWANE TO MARKI WYRAZISTE
– Wkrótce marki w Polsce zaczną wypowiadać się odważniej. Tym bardziej że społeczeństwo staje się coraz bardziej otwarte w podejmowaniu tematów, które do niedawna były dla niego bardzo trudne – przekonuje Dawid Szczepaniak, dyrektor kreatywny VML&YR
18. CASE STUDY: ZIELONY, RÓŻOWY, PODSIADŁO
Czyli jak okładka została kampanią
22. DOOH: DOOH ZMIENIA KRAJOBRAZ
Współczesnym kampaniom na naszych ekranach bliżej do koncepcji z filmów science fiction niż do klasycznego outdooru – przekonuje Agnieszka Godlewska, prezes Screen Network
24. MARTECH
26. SHOPPER 3.0: PRZEDE WSZYSTKIM CHCEMY INSPIROWAĆ
Zalando na dobre zagościło w świadomości polskiego konsumenta jako miejsce, gdzie kupuje się odzież i obuwie online. Teraz do koszyka zakupowego mają wejść produkty z kategorii beauty – mówi nam Dawid Pożoga, marketing lead PL/CZ, Zalando SE
28. NEWSFEED
30. KREACJA: KAMPANIA GREYA DLA HARNASIA (CARLSBERG POLSKA)
32. PRZETARGI
33. OPINIA
I wydawcy, i reklamodawcy potrzebują niezależnych partnerów technologicznych, dzięki którym możliwe byłoby odbudowanie wzajemnego zaufania pomiędzy stronami, co finalnie przełożyłoby się na wzrost całego rynku reklamy programatycznej – pisze Małgorzata Kmieciak, country manager CEE w Smart
34. 25 LAT „MMP”
Przedstawiamy legendarne okładki naszych magazynów. Autorem wielu z nich był Korek, czyli Wojciech Korkuć
36. BANK DANYCH
39. RAPORT AGENCJE REKLAMOWE I DOMY MEDIOWE
145. RAPORT AGENCJE EVENTOWE
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi:
• Kufle w dłoń, ale trzymajcie się za kieszenie. Coraz chętniej sięgamy po droższe piwa, producenci liczą zyski. Zmienia się też styl picia. Czy po rewolucji smaków czas na rewolucję bez procentów?
• Marki zaangażowane to marki wyraziste. – Oczywiste jest, że akcje społeczne marek mają na celu upiec kilka pieczeni na jednym ogniu. Klient chce się wyróżnić, wybić swoją markę ze zgiełku reklamowego, zaimponować swoim odbiorcom. Agencja chce być kojarzona z odważnymi i głośnymi kampaniami, chce zgarniać nagrody. I jeśli udaje się pogodzić cel klienta i cel agencji poprzez zrobienie czegoś dobrego dla świata, miasta, sąsiadów, zwierzaków lub oceanów, to idealnie – uważa Dawid Szczepaniak, dyrektor kreatywny VMLY&R.
• Zielony, różowy, Podsiadło, czyli jak okładka została kampanią. Jako art director jestem wielkim fanem kampanii tzw. design-driven, czyli takich, w których design jest powodem i punktem wyjścia do dalszych działań. Dlatego wracając do początku historii z Dawidem, mogę śmiało powiedzieć, że promocja jego trzeciej płyty jest jedną z takich kampanii, chociaż mogłoby się wydawać, że to tylko copy.
• DOOH zmienia krajobraz. Współczesnym kampaniom na naszych ekranach bliżej do koncepcji z filmów science fiction niż do klasycznego out dooru – przekonuje Agnieszka Godlewska, prezes Screen Network.
• Przede wszystkim chcemy inspirować. Zalando na dobre zagościło w świadomości polskiego konsumenta jako miejsce, gdzie kupuje się odzież i obuwie online. Teraz do koszyka zakupowego mają wejść produkty z kategorii beauty – mówi nam Dawid Pożoga, marketing lead PL/CZ, Zalando SE.
• Wiosna pełna konkursów. Ruszyły kolejne globalne przetargi na media. Ale i tych lokalnych nie brakuje. Partnerów mediowych szukają firmy z sektorów: elektronika, farmacja, żywność, finanse. Wiemy już, kto obsłuży Eti, nowego gracza na rynku słodyczy, i Grupę Lotos
Dodatki do numeru:
• Raport Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2019
• Raport Agencje Eventowe 2019
• Mapa Grup Reklamowych w Polsce 2019
167 stron o marketingu z pasją
Ostatnio świat marketingu zelektryzowała informacja na temat kubka Sturbucks w jednej ze scen „Gry o tron”. Ta wpadka (prawdopodobnie kontrolowana) błyskawicznie znalazła się na ustach analityków rynku reklamy. Ktoś zauważył, że takie kilkusekundowe lokowanie produktu to wydatek rzędu 50 mln dol., czyli – to już nasza wizualizacja – lekko licząc równowartość emisji 10 spotów podczas tegorocznego Super Bowl. Z kolei według analityków CNBC, Starbucks mógł w ten sposób zarobić (lub jak kto woli: zaoszczędzić) ponad 2 mld dol. (słownie: dwa miliardy dolarów!).
Liczby robią wrażenie, ale trzeba do nich podchodzić chłodno. Żaden poważny praktyk marketingu nie wmontowałby świadomie w serial fantasy obrandowanego kubka z kawą. To,
że przez chwilę jest głośno w naszej globalnej wiosce o znanej globalnej marce, jeszcze nie oznacza sukcesu sprzedażowego. Wiemy to nie od dziś. W jednej ze scen kultowego dziś „Powrotu do przyszłości” główny bohater gra na gitarze Gibson ES-345. Scena rozgrywa się w 1955 r., a ten model powstał 5 lat później. Sprzedaż modelu wzrosła skokowo? Nie.
Z kolei w filmie „Witaj w klubie”, którego akcja toczy się w 1985 r., bohater ma na ścianie plakat auta Lamborghini Aventador, które powstało w... 2011 r. W tym wypadku również
sprzedaż ledwo drgnęła. Ale żeby nie szukać daleko. Wprawne oko widza wytropiło wpadki również w głośnym polskim „Klerze”. W jednej ze scen widoczne były czeskie napisy. Trudno się dziwić – film kręcono w Czechach. Może tylko szkoda, że nie była to najbardziej „religijna” reklama piwa, jaką dotąd znalazłem – „Život je hořký. Bohu díky!” (Życie jest gorzkie. Bogu dzięki! – hasło piwa Radegast). Z kolei w scenie finałowej „Kleru” widzowie dostrzegli statystę z gaśnicą. Niestety marki gaśnicy nie udało się już odczytać. Pozostaje nam czekać na butelkę Królewskiego w „Koronie królów”.
Miejmy nadzieję, że opisywane w tym numerze „MMP” agencje reklamowe, mediowe i eventowe będą proponować bardziej rewolucyjne rozwiązania komunikacyjne niż realny
kubek kawy w fikcyjnej historii filmowej za wyimaginowane miliardy dolarów.
Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego „Media & Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu