O mediach

ZOG: Lekki wzrost konsumpcji mediów

W 2015 r. konsumpcja mediów wzrośnie o 1,4 proc. W tym roku ludzie na całym świecie spędzą ponad 8 godzin dziennie, korzystając z mediów - wynika z raportu ZenithOptimedia Media Consumption Forecasts.

25 lat - więcej przed nami.

Biuro Reklamy TVP jest pierwszą tego typu instytucją w naszym kraju i siłą rzeczy większość rozwiązań, którymi dziś posługuje się rynek, powstała u nas.

Widzowie lubią marki w serialach 

Rynek product placement rozwija się i profesjonalizuje. Choć wciąż zdarzają się realizacje mało kreatywne, a widzowie mają świadomość, że marki występują w programach odpłatnie, to i tak wolą, gdy bohaterowie używają w serialach prawdziwych produktów - pokazało badanie MEC.

Wideo online w młodej grupie przerasta TV

Już w następnym roku wideo online może osiągnąć nawet 94 proc. zasięgu versus 86 proc. dla TV tradycyjnej, w grupie wiekowej 16-24 - wynika z analizy przygotowanej przez MediaCom Warszawa.

Co myśli konsument w fazie pasywnej

Debiutuje narzędzie MEC Velocity, który stworzył polski Analytics & Insight we współpracy z londyńskim biurem MEC.

Między programmatic a procurementem

- Digital uczy innego spojrzenia na tradycyjne modele zakupu - reklamodawcy coraz częściej pytają o programmatic buying w telewizji i oczekują nowatorskich rozwiązań w innych mediach - przekonuje Izabela Albrychiewicz, CEO MEC.

(Nie)legalny seansik

Z badania MEC VideoTrack wynika, że 27 proc. internautów ściąga filmy i seriale z sieci, a kwestia legalności jest dla e-widzów mało istotna.

OOH: nie ilość, ale jakość

IGRZ publikuje raport o sytuacji reklamy OOH w Polsce w I półroczu 2015 r. To ostatnie podsumowanie w tej formule, bo z Izby wystąpiły Cityboard Media oraz Clear Channel Poland.

Po pół roku 3-proc. wzrost reklamy TV

Starcom MediaVest Group (SMG) wycenia ten segment na 1,983 mld zł.

Ostatnie medium masowe

- Na świecie OOH jest drugim co do tempa rozwoju medium, po internecie. Rośniemy szybciej niż telewizja, inwestycje w systemy pomiaru oraz digital dodatkowo wzmacniają naszą pozycję - mówi William Eccleshare, CEO Clear Channel Outdoor Holdings.