ZOG: Lekki wzrost konsumpcji mediów
W 2015 r. konsumpcja mediów wzrośnie o 1,4 proc. W tym roku ludzie na całym świecie spędzą ponad 8 godzin dziennie, korzystając z mediów - wynika z raportu ZenithOptimedia Media Consumption Forecasts.
25 lat - więcej przed nami.
Biuro Reklamy TVP jest pierwszą tego typu instytucją w naszym kraju i siłą rzeczy większość rozwiązań, którymi dziś posługuje się rynek, powstała u nas.
Widzowie lubią marki w serialach
Rynek product placement rozwija się i profesjonalizuje. Choć wciąż zdarzają się realizacje mało kreatywne, a widzowie mają świadomość, że marki występują w programach odpłatnie, to i tak wolą, gdy bohaterowie używają w serialach prawdziwych produktów - pokazało badanie MEC.
Wideo online w młodej grupie przerasta TV
Już w następnym roku wideo online może osiągnąć nawet 94 proc. zasięgu versus 86 proc. dla TV tradycyjnej, w grupie wiekowej 16-24 - wynika z analizy przygotowanej przez MediaCom Warszawa.
Co myśli konsument w fazie pasywnej
Debiutuje narzędzie MEC Velocity, który stworzył polski Analytics & Insight we współpracy z londyńskim biurem MEC.
Między programmatic a procurementem
- Digital uczy innego spojrzenia na tradycyjne modele zakupu - reklamodawcy coraz częściej pytają o programmatic buying w telewizji i oczekują nowatorskich rozwiązań w innych mediach - przekonuje Izabela Albrychiewicz, CEO MEC.
(Nie)legalny seansik
Z badania MEC VideoTrack wynika, że 27 proc. internautów ściąga filmy i seriale z sieci, a kwestia legalności jest dla e-widzów mało istotna.
OOH: nie ilość, ale jakość
IGRZ publikuje raport o sytuacji reklamy OOH w Polsce w I półroczu 2015 r. To ostatnie podsumowanie w tej formule, bo z Izby wystąpiły Cityboard Media oraz Clear Channel Poland.
Po pół roku 3-proc. wzrost reklamy TV
Starcom MediaVest Group (SMG) wycenia ten segment na 1,983 mld zł.
Ostatnie medium masowe
- Na świecie OOH jest drugim co do tempa rozwoju medium, po internecie. Rośniemy szybciej niż telewizja, inwestycje w systemy pomiaru oraz digital dodatkowo wzmacniają naszą pozycję - mówi William Eccleshare, CEO Clear Channel Outdoor Holdings.