Opinie

Rozpędzone budżety mediowe

Rozpędzone budżety mediowe

Gorączka w przetargach mediowych jest nieco mniejsza, ale wciąż startują nowe konkursy.

Czytaj więcej
Content, żebyś mógł być kontent

Content, żebyś mógł być kontent

Nie będę tu pisał o tym, że treści powinny być dopasowane do odbiorcy, bo to tak, jakbym pisał, żeby nie karmić kota ołowiem. Modne słowa reklama natywna i branded content to żadna nowość - pisze Maciej Braksal z Focus Media Group

Czytaj więcej
Unilexit

Unilexit

Czyli o tym, czego marki nigdy nie powinny robić, a dziś im już wręcz nie wypada.

Czytaj więcej
Mediowcy nie odpoczywają

Mediowcy nie odpoczywają

Zgodnie z zapowiedzią z mojej poprzedniej kolumny przetargowej doczekaliśmy się startu nowych przetargów w sektorze FMCG i ubezpieczeniowym. Niebawem atmosferę podgrzeje jeszcze IKEA.

Czytaj więcej
Bitwa na media

Bitwa na media

Stan uśpienia nie obowiązuje domów mediowych w te wakacje. Kto co wygrał i kto czego broni?

Czytaj więcej
Uwaga, kryzys!

Uwaga, kryzys!

Już prawie rok minął od czasu, gdy branża zaczęła żyć kryzysem, który wybuchł na profilu marki Żytnia. To przykład, że nie warto zatrudniać osób bez doświadczenia. Bo cała sytuacja przyjęta na chłodno mogłaby obrócić cały kryzys o 180 stopni.

Czytaj więcej
Rok DOOH

Rok DOOH

Zaczynając 10 lat temu przygodę z reklamą niestandardową, marzyłem, aby kiedyś dane mi było robić kampanie, które w centrum stawiają media niestandardowe i digital, a klasyczny ATL byłby dla nich tylko dodatkiem - pisze Maciej Wokitajtis, head of DOOH, K2

Czytaj więcej
Sezon pozornych nowości

Sezon pozornych nowości

Jesienią najwięksi nadawcy telewizyjni zaproponują widzom (i reklamodawcom) ofertę zachowawczą. Ze świecą - lub lepiej: z lupą szukać nowatorskich produkcji. Dominują kolejne edycje sprawdzonych formatów i seriale samograje. Może ciekawsza potyczka czeka nas w segmencie formatów kulinarnych?

Czytaj więcej
Zapach budżetu

Zapach budżetu

Trwają interesujące przetargi mediowe. Najciekawszy dotyczy Polpharmy. Natomiast VML wygrywa trzy istotne konkursy digitalowe.

Czytaj więcej
Kredytów jak na lekarstwo

Kredytów jak na lekarstwo

Po podatku bankowym, ustawie frankowej i haśle repolonizacji rząd kręci kolejny bat na banki. Tym razem reklamowy. Pod postacią ustawy o kredycie hipotecznym. Nie zniechęci ona banków ani firm pożyczkowych do reklam, raczej zmusi je do obchodzenia przepisów.

Czytaj więcej