Opinie

Świat wielu możliwości

Czy domy mediowe są atrakcyjnym miejscem pracy? Wśród młodych ludzi dopiero zaczynających swoją karierę zawodową hasło "dom mediowy" niewiele mówi. A szkoda - pisze Marcin Dec, CEO IPG Mediabrands Poland.

Wyszehrad i chemia z Niemiec

Grupa Wyszehradzka poprosiła, aby Bruksela zbadała, czy koncerny FMCG sprzedają u nas gorsze produkty niż na Zachodzie. Czy brand powinien zawsze oznaczać ten sam produkt?

Akceptacja różnorodności na rynku

Marki własne na stałe wpisały się w branżę FMCG i dziś są jednym z filarów współczesnego rynku detalicznego. Chcąc jednak dobrze zrozumieć, w jakim momencie ich rozwoju jesteśmy, należy obalić przynajmniej kilka dotyczących ich mitów.

(Nie)widzialne zyski i straty

Ostatnie miesiące przyniosły sporo przetargowych odpowiedzi. Kto zgarnął najwięcej? A kto jest najlepszy w kategorii "long-term"? Z pomocą przychodzi RECMA.

Nikt się nie zmartwi, jeżeli dwie trzecie marek zniknie

Czy 300 tys. konsumentów może się mylić? Nowa fala globalnego badania Meaningful Brands wykonana na takiej próbie wskazuje, że zdecydowana większość marek mogłaby zniknąć z rynku, a ludziom by to nie przeszkadzało.

Niezagospodarowane miejsca dla marek w branży gier

Gry komputerowe stały się bardzo istotnym nośnikiem marketingowym. Grupa docelowa graczy jest już na tyle silna i ma tak dużą siłę nabywczą, że warto prowadzić dla niej dedykowane działania.

Dlaczego polski marketing nie jest innowacyjny?

O tym jak nie tworzyć produktów cyfrowych piszą Adrian Pietraszkiewicz i Łukasz Korol z Code & Pepper.

Cele na celowniku

Wyobraźcie sobie, że przychodzi do was CEO i mówi: "w tym roku musicie dowieźć 6 mln zł. Jak to zrobicie wasza sprawa; ja chcę mieć 6 mln". Bo jak rapuje klasyk, "hajs ma się zgadzać". - pisze Marcin Wiktorski, strategy manager, Hypermedia linked by Isobar.

Prawo autorskie w reklamie, czyli o "kobiecie pracującej" i Janosiku

- O prawnych aspektach wykorzystania postaci znanych z filmów pisze Andrzej Załęski, radca prawny w kancelarii BMSP Boryczko Malinowska, specjalizuje się w prawie własności intelektualnej.

Zasypani gadżetami

"Wyróżnij się lub zgiń" to jedno z najbardziej znanych praw marketingu sformułowane przez guru branży - Jacka Trouta. Czy te słowa są nadal aktualne? Czy świat nie jest już tak przepełniony przekazem marketingowym, że marketerom nie pozostaje nic innego jak "zginąć" w tłumie produktów i reklam?