O reklamie

Pepsi smakuje lepiej?

W ramach kampanii "Pepsi Challange" konsumenci w ślepych testach porównają markę z konkurencją. Polska wersja spotu ma usunięte logotypy Coca-Coli.

Śmiałe pomysły podbijają Cannes

Kamera w piłce służąca do transmisji meczów czy urządzenie zwiększające słyszalność syreny ambulansu to niektóre pomysły z ostatniego festiwalu Cannes, o których opowiada Adam Marzec, concept director w 180heartbeats 
+ Jung v. Matt.

Banki zastopowały wydatki reklamowe

Dom mediowy Equinox podsumował pierwsze cztery miesiące w branży finansowej.

Parabanki na cenzurowanym

UOKiK skontrolował firmy pożyczkowe. Lista zarzutów jest długa. Zastrzeżenia pojawiły się w stosunku do tak intensywnie reklamowanych marek jak m.in.: Provident, Vivus i Wonga.

Koniec papierosów slim i mentoli?

Parlament Europejski chce mocno zaostrzyć regulacje dotyczące tytoniu. Na paczkach tylko 25 proc. miejsca ma być przeznaczone na branding.

Lato konkursów

Mimo wakacyjnej aury klienci postanowili sprawdzić kondycję współpracujących z nimi agencji. Na razie najciekawsze projekty przypadają K2.

Royal Baby w mediach

Wobec tego, że narodziny królewskiego potomka stały się wydarzeniem, które obiegło światowe media, motyw ten został wykorzystany przez marketerów jako element promocji.

Przetargi publiczne lub ich brak

Spory konkurs rozstrzygnął w ostatnim czasie Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Natomiast Sąd Najwyższy, który powinien podobny przetarg zorganizować, tego nie zrobił. Sprawa trafiła na wokandę do Krajowej Izby Odwoławczej.

Monstrum wykute przez POG

Z połączenia Publicisu i Omnicomu może powstać największa grupa negocjacyjna. Oczywiście, jeśli wszystkie ze stron będą chciały współpracować.

Sześć wielkich budżetów pod znakiem zapytania

Sam proces połączenia dwóch reklamowych gigantów - Publicisu i Omnicomu - zakończy się prawdopodobnie w ciągu 2,5 roku, ale już teraz klienci zastanawiają się nad konsekwencjami tej fuzji dla swoich marek.