WDA ruszyło z kampanią w CNN.com, fundacja zbiera pieniądze na reklamę w telewizyjnym CNN
Fundacja Warsaw Destination Alliance (WDA) rozpoczęła miesięczną kampanię promującą Warszawę w serwisie internetowym www.CNN.com. Umowa z Turner Trade Group (właścicielem...
Fundacja Warsaw Destination Alliance (WDA) rozpoczęła miesięczną kampanię
promującą Warszawę w serwisie internetowym www.CNN.com. Umowa z Turner
Trade Group (właścicielem CNN) została zawarta w modelu barterowym - WDA
udostępniać będzie dziennikarzom CNN pokoje hotelowe w Warszawie. Obecnie WDA
gromadzi pieniądze na kampanię w telewizji CNN. Założenia mówią o jej
przeprowadzeniu pod koniec br. Jeśli nie uda się zebrać wystarczającej ilości
pieniędzy, fundacja przeprowadzi "plan awaryjny", np. kampanię w prasie
zagranicznej, jednak przedstawiciele WDA podkreślają, że działania w telewizji CNN
są absolutnie priorytetowe (ze względu na grupę docelową) i wcześniej czy później
na pewno zostaną przeprowadzone. Fundację WDA tworzą przedstawiciele
kilkunastu warszawskich hoteli, jej celem jest promowanie Warszawy wśród
zachodnich biznesmenów i turystów. Od 1 stycznia hotele zrzeszone w WDA
zbierają dobrowolną opłatę 1 euro za dobę hotelową od gości - w styczniu i lutym
fundacja zebrała w ten sposób 126 tys. zł. W planach kampanijnych pomóc też mają
fundusze unijne, o które zamierza starać się WDA w najbliższym czasie. Fundusze
WDA czerpie także ze składek partnerów, wśród których są nie tylko instytucje
(takie jak izby handlowe poszczególnych krajów), ale również koncerny FMCG
(Danone i Coca-Cola). Przygotowaniem spotu emitowanego w CNN.com zajęła się
agencja Henyo Behrendt, która będzie również przygotowywać spot telewizyjny.
Najbliższą akcją WDA przeprowadzoną w celu budowania marki Warszawy będzie
Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena, który odbędzie się w dniach 31
marca - 9 kwietnia br. (jest to 8. edycja festiwalu, jednak w tym roku po raz
pierwszy przeprowadzony on zostanie w Warszawie, po przenosinach z Krakowa).
Promocją festiwalu za granicą zajmuje się jego organizatorka Elżbieta Penderecka.
W kraju festiwal promowany będzie w najbliższych tygodniach kampanią outdoorową
na ulicach i lotniskach. (MG)