Producenci spirytualiów rozważają opcję liberalizacji zakazu reklamy

Producenci wysokoprocentowych napojów alkoholowych rozważają możliwość rozpoczęcia akcji lobbingowej na rzecz liberalizacji przepisów ustawy "antyalkoholowej". Ustawa w obecnej formie zakazuje...

Producenci wysokoprocentowych napojów alkoholowych rozważają możliwość rozpoczęcia akcji lobbingowej na rzecz liberalizacji przepisów ustawy "antyalkoholowej". Ustawa w obecnej formie zakazuje prowadzenia praktycznie jakichkolwiek działań marketingowych. Z nieoficjalnych informacji wynika, że grupa producentów i dystrybutorów spirytualiów chce przeforsować nowe zapisy ustawy, które dopuszczałyby reklamę ich produktów w części tytułów prasowych (obok specjalistycznej prasy branżowej w magazynach masowych oraz tygodnikach opinii), prowadzenie działań sponsoringowych oraz promocji w punktach sprzedaży. Ich inicjatywa wiąże się z otwarciem granic 1 maja br. po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Po tym terminie znacznie zwiększą się bezcłowe limity przywozu alkoholu przez Polaków z zagranicy (10 l spirytualiów, 90 l wina i 110 l piwa), co może doprowadzić do spadku konsumpcji napojów alkoholowych wytwarzanych przez polskich konsumentów i zaostrzenia konkurencji na rynku. (JP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.