SAR przyjął postulaty zmian w briefie zgłoszeniowym do konkursu Effie

Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR) oraz komitet organizacyjny konkursu efektywności reklamowej Effie przyjęły część rekomendacji zmian w regulaminie złożonych przez Klub...

Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR) oraz komitet organizacyjny konkursu efektywności reklamowej Effie przyjęły część rekomendacji zmian w regulaminie złożonych przez Klub Strategiczny. Zaakceptowane korekty dotyczą briefu zgłoszeniowego. "Chcemy, aby agencje reklamowe biorące udział w konkursie w kompleksowy sposób opisały tło rynkowe podejmowanych działań reklamowych" - mówi Paweł Kastory, prezes zarządu SAR-u. W każdym zgłoszeniu ma być wyraźniej niż dotąd wyeksponowana część dotycząca opisu sytuacji rynkowej nie tylko produktu, ale i całej kategorii produktowej, w tym najważniejsze wydarzenia, jakie miały w niej miejsce czy analiza jej potencjału i bieżącej kondycji. Brief ma być tak skonstruowany, aby w sposób wyraźny wskazywał na sytuację rynkową przed realizacją danej kampanii reklamowej i po niej. Poza tym źródła informacji rynkowej, które zostaną zawarte w zgłoszeniu, muszą być każdorazowo potwierdzone np. sygnaturą firmy badawczej, z której pochodzą. Jak twierdzi Kastory, wszystko po to, aby uniknąć nieporozumień na tle interpretacji niektórych wskaźników. Oczekiwane przez Klub Strategiczny zmiany w składach jury będą dyskutowane na kolejnych spotkaniach SAR-u i komitetu organizacyjnego Effie. Stratedzy oczekują, że poszczególne zgłoszenia będzie oceniać większa liczba menedżerów, którzy na co dzień zajmują się analizą rynku i poszczególnych kategorii produktowych. Oczekują zaproszenia do jego prac osób, które pełnią funkcje brand managerów w strukturach działów marketingu klientów, planerów pracujących w agencjach reklamowych oraz analityków z firm badawczych (m.in. szefów zespołów badawczych, które zajmują się badaniami rynku). Klub Strategiczny jest nieformalną strukturą skupiającą osoby zajmujące się strategiami produktu i komunikacji marketingowej, która działa pod auspicjami SAR-u. (JP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.