Clear Channel Poland adaptuje narzędzie sieciowe Clear Channel Malls
Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) wprowadza do swojej oferty narzędzie sieciowe Clear Channel Malls, którego celem jest aktywizacja...
Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) wprowadza do swojej oferty narzędzie sieciowe Clear Channel Malls, którego celem jest aktywizacja sprzedaży w hipermarketach. Chodzi o zasady i pomiar audytorium nośników reklamowych umieszczonych na parkingach przed tego typu obiektami handlowymi. "Adaptujemy to narzędzie przede wszystkim ze względu na rosnące zainteresowanie reklamodawców tą formą reklamy" - mówi Anna Nowakowska-Godun, dyrektor marketingu CCP. Pomiar widowni odbywa się na podstawie informacji na temat liczby transakcji realizowanych w hipermarkecie, średniej liczby osób towarzyszących kupującemu, częstotliwości wizyt w hipermarkecie w ciągu tygodnia, liczby klientów parkujących w każdej ze stref parkingu i kierunków przemieszczania się odwiedzających na terenie parkingu. "Na podstawie tych danych możemy określić takie wskaźniki jak zasięg i częstotliwość kontaktu z reklamą na danym nośniku" - mówi Nowakowska-Godun. Dzięki systemowi Clear Channel Malls polski oddział sieci chce optymalizować rozmieszczenie nośników na parkingach sklepowych i zwiększyć obłożenie powierzchni reklamowych. Narzędzie powstało w amerykańskim koncernie Clear Channel Worldwide w 2001 r., kiedy został podpisany 10-letni globalny kontrakt o współpracy z francuską siecią handlową Carrefour. W Polsce Clear Channel Poland dysponuje obecnie siecią nośników (389 powierzchni ekspozycyjnych na tablicach o formacie 4x3 m i 450 na nośnikach typu citylight poster) na terenie parkingów należących do Makro Cash & Carry i Tesco. Spółka rozważa dalsze inwestycje w tym kierunku. Obok tradycyjnych nośników reklamy zewnętrznej dyskutowana jest opcja poszerzenia tego typu sieci o konstrukcje typu backlite o formacie 8x4 oraz niestandardowe rozwiązania reklamowe na elewacjach sklepów. (JP)