Vin & Sprit Polska przeprowadzi relaunch marki Kijafa
Vin & Sprit Polska (V&S) planuje relaunch marki wina owocowego Kijafa. Polska i USA stanowią dla tego produkowanego w Danii...
Vin & Sprit Polska (V&S) planuje relaunch marki wina owocowego Kijafa. Polska i USA stanowią dla tego produkowanego w Danii trunku największe rynki eksportowe. Konsumentami Kijafy w USA jest Polonia, a Chicago to największy region konsumpcji tego wina na świecie. Kijafa była znana w Polsce także w czasach PRL-u, w ostatnich latach marka przechodziła różne koleje losu, m.in. zmieniała dystrybutorów, od marca ub.r. Kijafa należy do portfolio V&S. Firma pragnie pozycjonować produkt w segmencie premium i powiązać go z tradycją tworzenia trunków tego typu w Danii (kraj ten jest największym na świecie konsumentem wina per capita spośród państw nieuprawiających winorośli). W związku z nowym pozycjonowaniem cena detaliczna wina wzrosła z około 25 do 30 zł i importer raczej nie planuje jej obniżki po wejściu Polski do UE. "Zarówno w Polsce, jak i USA Kijafa jest dobrze znana Polakom w wieku około 40 lat i starszym. Naszym celem jest także zapoznanie z produktem młodszych konsumentów i zaproponowanie go jako składnika drinków" - mówi Pedro Bento, area manager w firmie J.J. Jacobsen Company (producent Kijafy). Wsparcie marketingowe obejmie promocje dla hurtowników i detalistów i degustacje w punktach sprzedaży oraz eventy. Działania te będą prowadzone głównie własnymi siłami V&S. Marka uzyska także wsparcie PR, za które odpowiedzialna jest agencja Sensors PR. W 2003 r. V&S sprzedał w Polsce około 50 tys. butelek Kijafy, w tym roku ma ich być trzy razy więcej. Na rynku amerykańskim planowane jest także wsparcie marki m.in. w postaci kampanii w radiu polonijnym. (TW)