Marquard stworzy jedną markę promującą dzienniki sportowe wydawnictwa
Jedna marka ma promować trzy dzienniki sportowe wydawnictwa Marquard Media Polska. W ciągu dwóch najbliższych miesięcy ma dojść do ujednolicenia...
Jedna marka ma promować trzy dzienniki sportowe wydawnictwa Marquard Media Polska. W ciągu dwóch najbliższych miesięcy ma dojść do ujednolicenia nazewnictwa "Przeglądu Sportowego", "Sportu" i "Tempa", ale szczegóły tych planów jeszcze nie są ujawniane. Promocja jednego silnego brandu dziennika sportowego wiąże się z kompleksowymi zmianami w samych gazetach sportowych oraz w działach marketingu i reklamy Marquard Media Polska. Od początku lutego br. dyrektorem nowo powstałej struktury marketingu i reklamy w pionie gazet Marquard Media Polska został Marek Ruszkowski, wcześniej zajmujący się marketingiem sportowym w ramach własnej firmy Media Sport. W dziale reklamy zniknie podział na część sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej. Od 1 kwietnia br. podział kompetencji handlowców będzie przebiegał według branż, którymi się zajmą. Całym działem reklamy bezpośrednio kieruje Marek Glenc. Marek Ruszkowski podkreślił, że "Przegląd Sportowy" w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, odkąd jego redaktorem naczelnym jest Robert Kołtoń, już przeszedł wyraźne przeobrażenie, które zmierza w kierunku stworzenia z dziennika opiniotwórczej gazety piszącej o najważniejszych wydarzeniach w sporcie i podążającej za nowymi trendami. Ograniczono liczbę wydań regionalnych "Przeglądu" z dwunastu do pięciu. Nowe usytuowanie w gazecie mają wydarzenia lokalne. Nie są zamieszczane na końcu gazety, lecz zgodnie z rangą wydarzeń i w zależności od zasięgu danego wydania. Na ten rok zaplanowano kampanie reklamowe "Przeglądu Sportowego" przy okazji wydań jego najważniejszych kolorowych produktów, to jest np. serii "Skarb Kibica". Wsparcie reklamowe, począwszy od końca kwietnia br., dostanie wydanie piątkowe "Przeglądu Sportowego", ukazujące się wraz z kolorowym "Magazynem Sportowym". Marek Ruszkowski powiedział, że media zaplanuje i kupi we własnym zakresie wydawnictwo, zaś kreacja zostanie zlecona agencji wyłonionej z przeglądu ofert. "Przegląd Sportowy" ma zamiar być obecny na wszystkich największych imprezach sportowych oraz zorganizować - poza tradycyjnym plebiscytem na najlepszego sportowca - własną imprezę w sezonie letnim. (KP)