DarkGrey wygrał budżet Nokii wart 35 mln dol.
Nokia wybrała DarkGrey z Nowego Jorku, technologiczny oddział Grey Worldwide, do obsługi swojego amerykańskiego budżetu kreatywnego wartego 35 mln dol....
Nokia wybrała DarkGrey z Nowego Jorku, technologiczny oddział Grey Worldwide, do obsługi swojego amerykańskiego budżetu kreatywnego wartego 35 mln dol. DarkGrey w przetargu na ten budżet konkurowała z DDB Worldwide (Grupa Omnicom), Temerlin McClain (Interpublic Group of Cos.). Do tej pory budżet kreatywny Nokii obsługiwała niezależna agencja Richards Group z Dallas. Fiński producent telefonów komórkowych ma największy (33 proc.) udział rynkowy w Stanach Zjednoczonych (dane: IDC za 2003 r.). Jego konkurenci systematycznie zwiększają jednak swoje udziały - np. Samsung z 10 proc. w 2002 do 14 proc. w 2003 r., podobnie Motorola i Siemens. Grey Worldwide jest odpowiedzialny za budżet Nokii w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz za globalne kreacje dla potrzeby konsoli Nokia N-Gage. ("Advertising Age")