BAT zmienia wizerunek papierosów marki Pall Mall

Firma tytoniowa British American Tobacco Polska SA (BAT) zmienia wizerunek marki papierosów Pall Mall. W sprzedaży pojawiły się papierosy tej...

Firma tytoniowa British American Tobacco Polska SA (BAT) zmienia wizerunek marki papierosów Pall Mall. W sprzedaży pojawiły się papierosy tej marki w nowych opakowaniach (folie), które zdaniem producenta mają podkreślać jej dynamiczny i innowacyjny charakter - zarówno w sensie produktowym, jak i komunikacyjnym. W odróżnieniu od poprzedniej komunikacji, gdzie głównie akcentowano, że Pall Mall mają aktywny filtr węglowy, nowa kreacja odwołuje się do emocji i podkreśla takie wartości marki jak nowoczesność, dynamizm i poszukiwanie nowych wrażeń. Za koncepcję nowego wizerunku, projekty nowych folii i komunikację wspierającą wprowadzenie nowego wizerunku odpowiedzialna jest agencja reklamowa Gruppa 66/Ogilvy. Grupą docelową marki Pall Mall są dorośli palacze poniżej 30. roku życia, mieszkający głównie w miastach, którzy przy wyborze marki kierują się przede wszystkim jej wizerunkiem. Elementami kampanii wizerunkowej Pall Mall są również: program zwiększenia widoczności marki w punktach detalicznych, strona internetowa pallmall.pl oraz

specjalny program dla barmanów, którzy będą nagradzani za zbieranie sreberek z paczek papierosów. Wstępem do zmiany wizerunku marki Pall Mall była akcja "Wielka wsypa" (pisaliśmy o niej w DS "MMP"12 lutego br.), którą skierowano do najmniej aktywnych konsumentów z bazy danych. Otrzymali oni zaproszenia na dowolny seans filmowy do wybranych kin w całej Polsce. Ulotka miała formę złożonego kubka na popcorn, który można było za darmo napełnić w kinowym bufecie. Warunkiem otrzymania biletów było naklejenie na kuponie trzech wieczek z opakowań Pall Malla. Jak twierdzi producent, rezultaty akcji znacznie przekroczyły oczekiwania - wskaźnik redemption rate (odzew konsumencki) wyniósł 35 proc., a do kin udało się z kubkami 35 tysięcy osób. Marka Pall Mall zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych w 1900 roku, obecnie jest sprzedawana w blisko 60 krajach. Jest to wiodąca marka w portfolio British American Tobacco wśród papierosów w średnim segmencie cenowym, której zadaniem jest wzmocnienie pozycji producenta wśród palaczy w wieku 18-30 lat preferujących papierosy lekkie. W 2002 r. BAT wprowadził na polski rynek nowe papierosy Pall Mall z tzw. aktywnym filtrem węglowym (charcoal activated filter), który wg producenta skuteczniej pochłania składniki dymu papierosowego powodujące podrażnienia i odczucie dławienia (dzięki temu papierosy mają być łagodniejsze w smaku). Udział marki Pall Mall (sprzedaż do hurtu) w 2003 r. w Polsce wyniósł 1,13 proc. (źródło: Cyberserwis), zaś udział w sprzedaży detalicznej 1,29 proc. (źródło: ACNielsen). W bieżącym roku w okresie styczeń-luty udział tej marki w sprzedaży do hurtu wyniósł 1,5 proc. (Cyberserwis), a w punktach detalicznych: w całej Polsce 1,4 proc., natomiast w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (czyli tam, gdzie Pall Mall prowadzi aktywność) - 2,0 proc. (ACNielsen) - dane pochodzą od producenta. (MB)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.