P&G sprzedaje markę Sunny Delight

Procter & Gamble (P&G) sprzedaje marki napojów Sunny Delight i Punica. Nabywcą jest fundusz private equity J.W. Childs Associates, kwoty...

Procter & Gamble (P&G) sprzedaje marki napojów Sunny Delight i Punica. Nabywcą jest fundusz private equity J.W. Childs Associates, kwoty transakcji nie podano. Koncern zamierzał sprzedać te marki już w ubiegłym roku, po tym jak ich udziały rynkowe zaczęły spadać. W USA Sunny Delight stracił pozycję na rzecz marki Tampico należącej do segmentu value. Marki Sunny Delight i Punica miały też liczne problemy wizerunkowe - w 2002 r. organizacja Florida Department of Citrus stwierdziła, że reklama sprawia, iż napój jest postrzegany jako sok, tymczasem zawiera tylko 5 proc. prawdziwego soku z owoców. Także w Wielkiej Brytanii w 2000 r. produkt P&G miał "złą prasę". Stało się tak po incydencie, w którym dziewczynka po wypiciu dużej ilości napoju "zmieniła kolor na pomarańczowy" z powodu użytego w produkcie barwnika. Budżet reklamowy Sunny Delight i Punica jest globalnie obsługiwany przez agencję Saatchi & Saatchi. ("Advertising Age")

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.