Gates przestrzega reklamodawców: telewizja będzie się zmieniać

Bill Gates, prezes Microsoftu, na dorocznym, piątym już z kolei zebraniu MSN Strategic Account Summit, na które zapraszani są przedstawiciele...

Bill Gates, prezes Microsoftu, na dorocznym, piątym już z kolei zebraniu MSN Strategic Account Summit, na które zapraszani są przedstawiciele największych reklamodawców oraz szefowie marketingu największych korporacji, w swoim wystąpieniu przestrzegł, że marketerzy już dzisiaj powinni przygotować się do tego, że w przyszłości dzięki powstającym obecnie technologiom ludzie będą mogli oglądać programy telewizyjne tak, jak będą chcieli, w wybranym przez siebie czasie i w dogodny dla siebie sposób. Wedługa Gatesa reklamodawcy nie będą już mogli jak do tej pory polegać na tym, że większość widzów jest zbyt leniwa, aby odejść sprzed telewizora podczas trwania bloków reklamowych. Jego zdaniem nowe technologie przekazu telewizyjnego pozwolą na lepsze targetowanie reklam pod względem demograficznym, przyznał jednak, że tak naprawdę to nikt dzisiaj nie jest w stanie powiedzieć, jak nowe technologie zmienią rynek reklamy: "Nikt nie ma magicznej kryształowej kuli, która powiedziałaby, jak to wszystko będzie wyglądało" - stwierdził prezes Microsoftu. Przestrzegł również, że reklamodawcy muszą być ostrożni i powinni unikać irytowania odbiorców swoimi reklamami - jako przykład podał formę reklamy internetowej pop-up, która na początku wydawała się dobrym i efektywnym narzędziem, a obecnie nawet sam Microsoft pracuje nad oprogramowaniem umożliwiającym internautom blokowanie pop-upów. ("BrandRepublic")

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.