Gallaher Polska rozbudowuje swoje portfolio marek
Firma tytoniowa Gallaher Polska wprowadza do sprzedaży dwa nowe warianty swojej sztandarowej marki papierosów premium Benson & Hedges oraz nową...
Firma tytoniowa Gallaher Polska wprowadza do sprzedaży dwa nowe warianty swojej sztandarowej marki papierosów premium Benson & Hedges oraz nową międzynarodową markę papierosów Mayfair pozycjonowanych w segmencie średnim. Benson & Hedges to najważniejsza marka Gallahera, do tej pory na rynku obecne były dwa warianty: Silver (sub. smoliste: 6 mg/papieros i 0,6 mg/papieros nikotyny) oraz Gold (8 mg i 0,8 mg). Teraz do sprzedaży trafiły dwa nowe mocniejsze warianty: Red (full flavour - 10 mg i 0,8 mg) i Red Lights (7 mg i 0,6 mg). Hanna Bielawska-Koc, marketing manager Gallaher Polska, mówi, że nowe warianty sprzedawane są pod marką B&H, jednak zaczęły już funkcjonować w zasadzie jako odrębna marka. Producent wiąże z nimi duże nadzieje - mają być konkurencją dla L&M (produkt Philip Morris Polska, marka nr 1 pod względem sprzedaży na polskim rynku) - ta sama jest grupa docelowa dla obu marek (młodzi, mieszkający głównie w miastach, lubiący rozrywkę - grupa określana mianem "urban & fashion"), podobne jest ich pozycjonowanie: "rozrywka, świetna zabawa, fajny papieros". Benson & Hedges Silver i Gold kosztują 6 zł za paczkę, natomiast Red są o 1 zł tańsze. Ich debiut wspierają materiały POS (m.in. plakaty) - obsługą tej marki zajmuje się agencja reklamowa G7. W sprzedaży debiutuje międzynarodowa marka z portfolio Gallahera - papierosy Mayfair. Jak mówi Bielawska, ciekawa jest historia tej marki - Mayfair to luksusowa dzielnica Londynu, mieszkanie tam to marzenie wielu Brytyjczyków. Gallaher wprowadził ten brand, kiedy część mniej zamożnych klientów zaczęła odchodzić od zbyt dla nich drogich papierosów Benson & Hedges (slogan brzmiał: "Teraz możesz już sobie pozwolić na Mayfair"). Na naszym rynku papierosy Mayfair będą pozycjonowane jako propozycja ze średniego segmentu, sprzedawane będą w dwóch wariantach: full flavour (pod nazwą King Size) - 10 mg/papieros subst. smolistych i 0,8 mg nikotyny oraz lihgts (pod nazwą Sky Blue) - 8 mg i 0,6 mg, w cenie 5 zł za paczkę. Ich wejście również wspierają materiały POS (obsługą tego brandu zajmuje sią agencja Accurate). Brytyjska Grupa Gallaher weszła na nasz rynek w połowie ub.r. poprzez przejęcie spółki Kompania Tytoniowa Merkury (we wrześniu zmieniła nazwę na Gallaher Polska). Firma utrzymała najlepsze marki krajowe: Viva, Strong i Brydżowe, jednak zapowiedziała, że głównym kierunkiem będzie wprowadzanie i sprzedaż międzynarodowych marek: poza wymienionymi już brandami: B&H, Red i Mayfair firma sprzedaje także: Silk Cut, LD, Gold Bond, Saint George i Level. Według informacji Gallaher Polska w ub.r. spółka osiągnęła 300 mln zł ze sprzedaży (dane przed audytem). (MB)