Coca-Cola i McDonald's są oskarżane o hipokryzję w związku ze sponsorowaniem olimpiady

Koncerny Coca-Cola i McDonald's są oskarżane o hipokryzję w związku z ich zaangażowaniem w sponsorowanie olimpiady z jednoczesnym związkiem z...

Koncerny Coca-Cola i McDonald's są oskarżane o hipokryzję w związku z ich zaangażowaniem w sponsorowanie olimpiady z jednoczesnym związkiem z powodowaniem otyłości. Obydwie firmy przygotowują się do działań marketingowych dotyczących sponsorowania olimpiady w Atenach w tym roku. Lekarze twierdzą natomiast, że te działania spowodują, że problem otyłości będzie wzrastał. Panuje opinia, że takie firmy nie powinny sponsorować eventów sportowych. Według rządowej organizacji National Obesity Forum koncerny te używają w swoich działaniach związków z olimpiadą po to, by być kojarzonymi ze zdrowiem i aktywnością fizyczną, podczas gdy jednocześnie promują niezdrową wysokokaloryczną żywność i gazowane drinki. McDonald's uruchomi sieć punktów w wiosce olimpijskiej w Atenach oraz punkty żywieniowe dla widzów. W globalnych działaniach marketingowych tej spółki są wykorzystywane kółka olimpijskie, a jej produkty są prezentowane jako dobre źródło energii dla tych, którzy spalają dużo kalorii. Reklamy Coca-Coli z kolei perswadują konsumentom, że mogą się oni czuć częścią globalnej społeczności olimpijskiej, gdyż napój jest dostępny w każdym miejscu na świecie. Komitet Olimpijski uważa, że obydwa brandy oferują różne możliwości wyboru, a konsumenci mogą zjeść w restauracji McDonald's także sałatki. ("BrandRepublic")

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.