Mlekovita apeluje do konsumentów, by kupowali polskie produkty
Spółdzielnia Mleczarska "Mlekovita" w Wysokiem Mazowieckiem, jeden z największych w Polsce producentów wyrobów mleczarskich, rozpoczęła miesięczną kampanię wizerunkową w telewizji,...
Spółdzielnia Mleczarska "Mlekovita" w Wysokiem Mazowieckiem, jeden z największych w Polsce producentów wyrobów mleczarskich, rozpoczęła miesięczną kampanię wizerunkową w telewizji, w której przekonuje, że kondycja polskich firm po wejściu do Unii Europejskiej będzie zależała od decyzji zakupowych Polaków, i nakłania konsumentów, by wybierali polskie produkty. Adrianna Sapińska, kierownik działu marketingu Mlekovity, twierdzi, że przeprowadzone jakiś czas temu badania pokazały, iż jedynie 5 proc. konsumentów, kupując produkt, jest świadomych, czy jest to produkt krajowy, czy importowany. Sapińska przekonuje, że firmie zależy nie tylko na promocji własnego wizerunku, ale również na zwiększeniu świadomości konsumentów i przekonaniu ich, że od ich decyzji zależy sytuacja krajowych producentów, którzy będą konkurować na otwartym rynku Unii Europejskiej. Kampania Mlekovity potrwa do końca kwietnia, spoty emitowane są w TVP1 i TVP2. Za kreację i realizację spotów reklamowych odpowiedzialna jest agencja reklamowa Elżbieta Pełka Creative Services, natomiast zakupem czasu antenowego producent zajął się we własnym zakresie. Wysokość budżetu również nie została podana. Pod koniec lutego w telewizji, radiu i prasie (m.in. TVP, TVN, Polsat, Polskie Radio, Radio Zet, RMF FM, "Rzeczpospolita") rozpoczęła się kampania społeczna pod hasłem "Kupując polskie produkty, dajesz pracę", która potrwa do końca kwietnia (czyli do momentu wejścia Polski do UE). Pomysłodawcą kampanii jest krakowska agencja Demo Effective Launching, media udostępniły swój czas antenowy i powierzchnię za darmo. Przypomnijmy, że Komisja Europejska zabrania państwom członkowskim prowadzenia tego typu kampanii promujących pochodzenie produktów z danego kraju, ponieważ jej zdaniem jest to sprzeczne z zasadami konkurencji na wspólnym rynku. (MB)