Metsa Tissue Sales chce zwiększyć udziały o 8 pkt proc. do 2008 r.
Koncern Metsa Tissue Sales zamierza do 2008 r. zwiększyć udział w rynku papierowych produktów higienicznych z obecnych 20 proc. do...
Koncern Metsa Tissue Sales zamierza do 2008 r. zwiększyć udział w rynku
papierowych produktów higienicznych z obecnych 20 proc. do 28 proc. Planuje
także, by w ciągu najbliższych 4 lat jej flagowa marka Mola była najlepiej
rozpoznawalną marką w swojej kategorii na polskim rynku. Firma chce zwiększyć
eksport produktów polskiego oddziału Metsa Tissue do innych krajów Europy
Centralno-Wschodniej. Inwestycje spółki na polskim rynku w tym roku wyniosą w
sumie ok. 26 mln zł, z czego 7,7 mln zł to wydatki w ramach zakładu w Konstancinie,
a 18,5 mln zł w zakładzie w Krapkowicach. Ubiegłoroczne inwestycje zamknęły się
kwotą prawie 60 mln zł. Bieżący rok ma być także dla spółki pierwszym rokiem w jej
historii, kiedy osiągnie ona zysk, jednak nie ujawnia jego wysokości. "Jednym z
naszych najważniejszych celów jest umocnienie pozycji koncernu w Europie
Centralno-Wschodniej - mówi Lech Buzalski, prezes zarządu Metsa Tissue Sales. - W
Polsce chcemy, by marka Mola stała się produktem o najwyższej jakości w swoim
segmencie. Z kolei marka Lambi, dotychczas produkowana za granicą, będzie
produkowana w fabryce w Krapkowicach. Zamierzamy także ograniczać produkcję
produktów jednowarstwowych na rzecz lepszych jakościowo produktów
dwuwarstwowych". Na szczeblu europejskim koncern Metsa prowadzi w kilku krajach
negocjacje dotyczące akwizycji i w tym roku jedna z takich akwizycji będzie miała
miejsce. Spółka nie zdradza jednak szczegółów tych rozmów. W maju rozpocznie się
kampania reklamowa produktów Metsa Tissue Sales w mediach, która potrwa do
końca roku. (PU)