Walt Disney Co. zaniepokojony posunięciami McDonald'sa
Koncern Walt Disney Co. jest zaniepokojony posunięciami jednego ze swoich najważniejszych partnerów w działaniach marketingowych - koncernu McDonald's. Przedstawiciele McDonald'sa...
Koncern Walt Disney Co. jest zaniepokojony posunięciami jednego ze swoich najważniejszych partnerów w działaniach marketingowych - koncernu McDonald's. Przedstawiciele McDonald'sa rozmawiają bowiem z konkurencyjnymi dla Disneya studiami filmowymi na temat partnerstwa w działaniach promocyjnych. Prowadzone są m.in. rozmowy z firmą Pixar Animation Studios. Inni partnerzy tych rozmów to Sony Pictures i Warner Bros. Umowa między Disneyem a McDonald'sem została zawarta do 2006 r. Umowę podpisano w styczniu 1997 r. Kontrakt zakłada, że inwestycje we wspólne projekty promocyjne sięgną poziomu 2-3 mld dol. Przedstawiciele obu firm nie chcą wypowiadać się na temat swoich planów i tego, czy możliwe jest skrócenie czasu trwania umowy. Pixar jest producentem filmu animowanego "Gdzie jest Nemo", największego hitu kina animacji od czasu "Króla Lwa", filmu, który w 1995 r. wyprodukowała wytwórnia Disneya. Chęć podjęcia rozmów z wytwórnią Disneya wyraziły sieci konkurencyjne dla McDonald'sa - Taco Bell, Pizza Hut i KFC należące do firmy AmRest. ("Advertising Age")