OgilvyOne Worldwide realizuje niestandardową akcję produktów SAP

Firma marketing services OgilvyOne Worldwide przygotowała i prowadzi niestandardową akcję promocyjną dla SAP Polska, dostawcy oprogramowania wspomagającego zarządzanie firmami. Przedmiotem...

Firma marketing services OgilvyOne Worldwide przygotowała i prowadzi niestandardową akcję promocyjną dla SAP Polska, dostawcy oprogramowania wspomagającego zarządzanie firmami. Przedmiotem podjętych działań jest zwiększenie zainteresowania rozwiązaniami adresowanymi do małych i średnich przedsiębiorstw o nazwie mySAP All-in-One (w ofercie firmy znajdują się także produkty dla dużych przedsiębiorstw mySAP Business Suite i małych spółek SAP Business One). "Celem akcji jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów oraz zachęcenie ich do podjęcia rozmów. Projekt promocyjny ma także wpłynąć na zmianę postrzegania firmy SAP jako firmy drogiej i nieelastycznej w negocjacjach" - mówi Filip Wołowski, managing director OgilvyOne Worldwide. Przygotowanie do kampanii poza przygotowaniem kreacji i mechanizmu promocji poprzedziły prace nad stworzeniem bazy danych (weryfikacje dotychczas posiadanych przez SAP rekordów oraz zakup nowych). Ich efektem było wyselekcjonowanie ok. 7 tys. osób, które mogą decydować w swoich firmach o inwestycjach we wdrożenia SAP. W marcu br. pojawił się teaser akcji, który powstał wespół z wydawcą "Pulsu Biznesu" Bonnier Business Polska. Na pierwszej stronie autentycznego wydania gazety pojawiły się spersonalizowane ogłoszenia (w nakładzie ponad 1 tys. egz.), które trafiły (firma skorzystała z usług kurierów DHL) do wyselekcjonowanych przedstawicieli firm. W kolejnej fazie do grupy docelowej trafiły materiały reklamowe. Prezesi firm otrzymali brykiety sprasowanych banknotów o nominale 100 zł wartych 150 tys. zł. Dyrektorom finansowym przesłano fikcyjne faktury korygujące uprawniające do zwrotu ok. 180 tys. zł. Do dyrektorów sprzedaży, logistyki lub produkcji trafiły druki podań o podwyżkę ich płac uzasadnioną wdrożeniami SAP. Z kolei menedżerowie IT otrzymali kilkusetstronicowe książki zawierające zapisy binarne, na których okładkach zamieszczono wypowiedzi ich bezpośredniej konkurencji na temat zalet produktów SAP. Każdej z tych przesyłek towarzyszył list wyjaśniający cele akcji oraz ankieta. Kampania promocyjna nie koncentrowała się jedynie na przedstawicielach branż wydawniczej, spożywczej i produkcji przemysłowej, z którymi SAP dotąd współpracował. W ramach poszerzania zasięgu akcji przewidziano również wysyłkę materiałów promocyjnych do prezesów i dyrektorów zarządzających innych firm. Ta grupa otrzymała wykresy, dzięki którym można tworzyć figury origami (wykresy przypominają wykroje modowe zamieszczane w magazynie "Burda", a stworzenie na ich bazie jakiejkolwiek figury jest prawie niemożliwe, co ma obrazować uproszczenie procedur zarządzania firmą dzięki produktom SAP). Obecnie trwają kolejne fazy kampanii polegające na przypomnieniu komunikatów promocyjnych oraz działaniach z zakresu event marketingu. Towarzyszy jej tradycyjna reklama w prasie (za budżet mediowy odpowiada MindShare). Wraz z rozwijaniem oferty SAP działania promocyjne prowadzone przez OgilvyOne Worldwide mają być kontynuowane. (JP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.