Słabsze wyniki akcji P&G "Podaruj Dzieciom Słońce"

Koncern Procter & Gamble zebrał około 3 mln zł w ubiegłorocznej edycji akcji charytatywnej "Podaruj Dzieciom Słońce" realizowanej wspólnie z...

Koncern Procter & Gamble zebrał około 3 mln zł w ubiegłorocznej edycji akcji charytatywnej "Podaruj Dzieciom Słońce" realizowanej wspólnie z Fundacją Polsat. Konsumenci mogli wesprzeć akcję, kupując wybrane produkty P&G w niektórych sieciach handlowych. Pieniądze zostaną przeznaczone na wyposażenie 166 szpitali powiatowych. Sprzęt pozwoli na ratowanie dzieci, które ucierpiały wskutek wypadków domowych. Kampanię wspierającą akcję w 2003 r. już po raz drugi z rzędu przygotowała agencja Grey Worldwide Warszawa, zakupem mediów zajmował się MediaCom Warszawa. Według danych cennikowych wyemitowane reklamy akcji miały wartość ponad 6,5 mln zł (monitoring: Expert Monitor). W ubiegłym roku w ramach tej samej akcji P&G i Fundacja Polsat zebrały około 4 mln zł, czyli 1 mln zł więcej. Małgorzata Mejer, PR manager P&G, powiedziała, że akcja jest projektem marketingu społecznego i jej efekty zależą od odzewu konsumentów. Stwierdziła jednocześnie, że zebrane 3 mln zł w pełni pozwolą zrealizować cele akcji, czyli wyposażyć w sprzęt planowaną liczbę szpitali. Według Moniki Bierwagen, acount supervisor w Grey Worldwide Warszawa, słabsze efekty finansowe tegorocznej akcji są prawdopodobnie związane z rosnącą "konkurencją" ze strony innych projektów charytatywnych, także tematyka akcji (wypadki domowe) być może mniej przemówiła do wyobraźni odbiorców niż poprzednie tematy, np. pomoc wcześniakom czy oparzenia. (TW)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.