Nokia będzie silniej promować akcesoria mobilne

Nokia Poland, podobnie jak i cały koncern Nokia na poziomie globalnym, zamierza rozwijać mocniej swoją ofertę i sprzedaż akcesoriów mobilnych....

Nokia Poland, podobnie jak i cały koncern Nokia na poziomie globalnym, zamierza rozwijać mocniej swoją ofertę i sprzedaż akcesoriów mobilnych. Na początku br. koncern wydzielił w swoich strukturach dywizję ds. akcesoriów. W polskim oddziale Nokii od początku kwietnia szefem tej dywizji został Marcin Cendrowicz (z oficjalnym stanowiskiem sales manager Poland Mobile Enhancements Business Unit, o awansie tym informowaliśmy we wczorajszym DS "MMP"). "W obrotach naszego koncernu w skali globalnej sprzedaż akcesoriów odgrywa coraz większą rolę i przewidujemy zwiększenie dynamiki tego trendu, stąd decyzja centrali o wydzieleniu specjalnej dywizji - mówi Cendrowicz. - Dzięki wyodrębnieniu tego działu otrzymaliśmy m.in. odrębne środki finansowe na promocję akcesoriów i na pewno będziemy je wspierać marketingowo mocniej niż do tej pory". W ramach nowej strategii koncern dokonał segmentacji akcesoriów pod konkretne grupy docelowe konsumentów na wzór segmentacji przeprowadzonej kilkanaście miesięcy wcześniej dla telefonów komórkowych. Akcesoria podzielone zostały pod względem otoczenia, w jakim są stosowane, na 5 kategorii: Ulica, Dom, Praca, Podróż i Ja, natomiast pod względem designu i funkcjonalności na 6 kategorii: Podstawowa, Ekspresja, Aktywna, Klasyka, Moda, Prestiż. "Stanowczo chcemy zerwać ze sztampą, że akcesoria Nokii są tanie, dla każdego. Owszem, będziemy nadal mieli w portfolio akcesoria tanie, ale również drogie i bardzo drogie" - mówi Cendrowicz. Zapowiada również, że w związku ze znacznym poszerzeniem portfolio tych produktów, np. o akcesoria mające mniej wspólnego z telefonią, a więcej wspólnego z modą, spółka będzie poszukiwać nowych kanałów dystrybucji uzupełniających dla tradycyjnych, czyli sieci salonów operatorów GSM. Mogłyby to być np. butiki odzieżowe czy ekskluzywne salony meblowe. "Jesteśmy otwarci na nowe kanały dystrybucji. Jeśli dojdziemy do porozumienia z tego typu partnerami, to na pewno będziemy wspierać sprzedaż w tych kanałach intensywnymi działaniami marketingowymi mającymi na celu budowanie świadomości. Bez takiego wsparcia klient, który przyszedł do butiku na zakupy odzieżowe, widząc np. nasz Medalion, mógłby nawet nie wiedzieć, z czym ma do czynienia" - mówi Cendrowicz, dodając, że w przypadku nowych kanałów dystrybucji w grę wchodziłoby przede wszystkim wsparcie BTL-owe. Nowa strategia wspierania akcesoriów zakłada jednak także wykorzystywanie kanałów ATL-owych. Już w najbliższym czasie prawdopodobne jest uruchomienie kampanii podkreślającej bezpieczeństwo, jakie zapewniają oryginalne akcesoria Nokii. Kampania taka toczy się obecnie w mediach w Europie Zachodniej i zainspirowana jest w dużej mierze słynnymi przypadkami wybuchania telefonów (jak się okazało, we wszystkich przypadkach telefony korzystały z nieoryginalnych baterii). W Polsce na razie kampania ta toczy się w internecie, wykorzystanie mediów ATL będzie prawdopodobnie wymagało dostosowania kreacji do wymogów polskiego odbiorcy. W obszarze kreatywnym Nokia Poland współpracuje na stałe z Grey Worldwide Warszawa, planowaniem i zakupem mediów dla firmy zajmuje się MediaCom Warszawa. Akcesoria wprowadzane obecnie przez Nokię do portfolio w poszczególnych kategoriach to np. stojaki muzyczne będące połączeniem ładowarki, wzmacniacza audio i zestawu głośno mówiącego (kategoria: Praca), pióra cyfrowe umożliwiające notowanie i natychmiastowe przesyłanie tekstu do komputera lub telefonu swojego albo innego (również Praca), cyfrowe albumy Nokia służące do przechowywania i porządkowania kolekcji zdjęć cyfrowych (Dom), kamery obserwacyjne pozwalające monitorować zdalnie wybrane pomieszczenia (zdjęcia można obejrzeć np. w postaci MMS-ów, kategoria Dom), przeglądarki zdjęć umożliwiające oglądanie zdjęć z telefonu na ekranie telewizora (Dom). Najciekawsza wydaje się jednak kategoria Ja, designerska, kierowana do konsumentów chcących mobilnymi gadżetami wyrażać swój styl. W ramach tej kategorii Nokia wprowadza na rynek np. produkt o nazwie Medalion (element "modowy" do noszenia na szyi), do którego przesyłać można z telefonu zdjęcia cyfrowe. (MG)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.