X edycja Cracfilmu bez niespodzianek
X edycja krakowskiego Festiwalu skończyła się przyznaniem 20 Tytanów i 3 nagród specjalnych. Grand Prix za najlepszą kampanię otrzymała Ad...
X edycja krakowskiego Festiwalu skończyła się przyznaniem 20 Tytanów i 3 nagród specjalnych. Grand Prix za najlepszą kampanię otrzymała Ad Fabrika za kampanię sieci Idea (Centertel). Poza tym Ad Fabrikę nagrodzono w kategoriach: film reklamowy, muzyka, reklama radiowa (tj. tekst reklamy radiowej i muzykę do spotu). Tytana Tytanów dla najlepszej agencji X edycji Festiwalu przyznano agencji Grey.
Tytana za wydarzenie promocyjne mijającego roku otrzymał Polkomtel za obchody drugiej rocznicy uruchomienia sieci Plus GSM (koncert Zbigniewa Praisnera). Nie przyznano nagrody za adaptację filmu reklamowego, co przez wszystkich zostało przyjęte z aprobatą. Pozostałe nagrody: za reżyserię Zack Snyder za "Generałów" (Leo Burnett), za produkcję -Studio Filmowe O'Key za film "Kosmos - Plus GSM". Tytana dla operatora zdjęć otrzymał Michael Buckley za film "Łódka" (McCann-Erickson). Za scenariusz nagrodzono duet z Greya: Iwo Zaniewski i Magda Goll ("Tapeta", Radio Zet). W kategorii: produkcja reklamy radiowej Tytana zdobyła "Kolęda" Studia Zet. Za najlepszą reklamę w prasie codziennej uznano ex aequo agencje Propaganda (reklama społeczna "Pajac") i Saatchi & Saatchi (Mercedes). Reklama w magazynach uhonorowana Tytanem to: Leo Burnett ("Chiny", Sony). Najlepsza reklama zewnętrzna to również Leo Burnett ("Pokusa1"). Ponadto przyznano Kamienie Milowe za "Wkład w poszerzenie rynku reklamy". Otrzymały je ex aequoWizjia Tv i Cyfra+, aczkolwiek Cyfra+ odmówiła jej przyjęcia, nie podając oficjalnie przyczyn. (AMS)