Niemcy - znikają kolorowe dodatki do czasopism

Niemiecki rynek kolorowych dodatków do dzienników i tygodników przeżywa poważny kryzys. Jeszcze we wczesnych latach 90. ten sektor w Niemczech...

Niemiecki rynek kolorowych dodatków do dzienników i tygodników przeżywa poważny kryzys. Jeszcze we wczesnych latach 90. ten sektor w Niemczech przeżywał spektakularny boom - przeciętny kolorowy suplement na przestrzeni roku zawierał 2000 stron reklamowych. Obecnie ta cyfra oscyluje wokół zdecydowanie niższych wielkości 600 - 700. Wydawcy zostali zmuszeni do drastycznych ruchów: tygodnik "Die Zeit" (nakład blisko 417 tys.), który był pionierem w tym zakresie, gdy wprowadził w 1970 r. kolorowy magazyn "Zeit-Mag", w ub. miesiącu zamknął ten tytuł. Ten sam los spotkał właśnie publikowany przez Frankfurter Allgemeine Zeitung (nakład 416 tys.) kolorowy suplement "FAZ Magazine", który ukazywał się od roku 1980. W ten sposób na tamtejszym rynku ocalał jedynie dodatek wydawanego w Monachium "Suddeutsche Zeitung" (nakład 424 tys.) o nazwie "SZ", który zadebiutował 9 lat temu. Wyjaśniając przyczyny zjawiska, tamtejsi analitycy mówią, że wiele dzienników, a tym bardziej tygodników, ukazuje się już w kolorze. Ponadto zaostrzyła sięĘkonkurencja - w Niemczech wskazuje się przede wszystkim na pojawienie się tygodnika "Focus" oraz na rozwój prywatnych sieci TV.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.