Turecki producent żywności rozdzielił budżet reklamowy

Wiodący producent żywności na tureckim rynku Pinar Group rozdzielił swój budżet reklamowy pomiędzy agencje Cenajans Grey oraz Grafika Lintas. Jest...

Wiodący producent żywności na tureckim rynku Pinar Group rozdzielił swój budżet reklamowy pomiędzy agencje Cenajans Grey oraz Grafika Lintas. Jest to dość zaskakujące posunięcie, jako że zaledwie w styczniu br. Pinar powierzył budżet o nieujawnionej wysokości agencji RPM Radar CDP Europe. RPM nie została zaproszona do ostatniego przetargu, w którym oprócz wymienionych zwycięzców wzięły udział mieszczące się w Istambule oddziały agencji: Guzel Sanatlar Bates, Saatchi & Saatchi, Markom Leo Burnett oraz Manajans Thompson. Pinar zdecydowaną większość budżetu powierzył jednak Cenajans Grey - są to brandy takich towarów, jak mleko, mięso, drób, soki owocowe, sery oraz owoce morza. Lintasowi przypadły jedynie brandy wód mineralnych oraz sosy. W ub.r. obroty agencji Cenajans Grey i Grafika Lintas wyniosły odpowiednio 87 mln USD oraz 50 mln USD.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.