Rosja- Dzień Zwycięstwa bez reklam
Chociaż rosyjskie media nadal boleśnie odczuwają skutki tamtejszego kryzysu gospodarczego, to największa moskiewska stacja telewizyjna ORT odmówiła emisji jakichkolwiek spotów...
Chociaż rosyjskie media nadal boleśnie odczuwają skutki tamtejszego kryzysu gospodarczego, to największa moskiewska stacja telewizyjna ORT odmówiła emisji jakichkolwiek spotów reklamowych podczas wciąż bardzo uroczyście obchodzonego Dnia Zwycięstwa, który tradycyjnie przypada w dniu 9 maja (niedziela). W oficjalnie opublikowanym oświadczeniu zarząd ORT wyjaśnia, że "w tym uroczystym dniu nie chciałby w jakikolwiek sposób dotknąć uczuć weteranów wojennych i starszych obywateli kraju". Starsze osoby stanowią około 30 proc. całej populacji Rosji, której liczba ludności wynosi obecnie 137 mln osób. To już drugi rok z rzędu ORT odmawia emitowania reklam 9 maja, który wciąż przez wielu rosyjskich obywateli obchodzony jest jako Dzień Wyzwolenia. Niemniej tegoroczna decyzja była dla ORT wyjątkowo trudna, jako że na początku br. długi stacji wynosiły już 95 mln USD. Według szacunkowych danych przedstawionych przez przedstawicieli ORT, stacja ta w br. powinna osiągnąć wpływy z reklam na poziomie 40 - 60 mln USD. Jest to blisko 50 proc. całościowego rosyjskiego rynku reklam telewizyjnych.