Licencja od Ad Age
Spółka VFP Communications, wydawca dwutygodnika "Media i Marketing Polska", zakupiła - wyłączną na Polskę - licencję na publikację materiałów redakcyjnych...
Spółka VFP Communications, wydawca dwutygodnika "Media i Marketing Polska", zakupiła - wyłączną na Polskę - licencję na publikację materiałów redakcyjnych zawartych w największym na świecie piśmie branży reklamowej - tygodniku "Advertising Age".
Ten krok zapewni czytelnikom "MMP" szybki i regularny dostęp do wiedzy o innych rynkach oraz pozwoli - w tym kontekście - na analizę rynku polskiego.
Brat ma 69 lat
G.D. Crain Jr. założył "Ad Age" w Chicago w 1930 r. Nie przypuszczał wówczas, że pismo stanie się największą i najbardziej wpływową na świecie publikacją w dziedzinie komunikacji marketingowej.
Obecnie wydawnictwo prowadzą jego synowie: Rance Crain jest prezesem najstarszej spółki - Crain Communications, wydającej "Ad Age", oraz redaktorem naczelnym pisma; jego brat Keith jest prezesem całej korporacji, która poza tygodnikiem wydaje 28 innych pism z dziedziny business-to-business, liczne suplementy, organizuje seminaria i konkurs reklamowy.
"Ad Age" (76 tys. nakładu) i jego 3 dodatki czytuje tygodniowo 363 tys. osób. Te trzy dodatki to miesięczniki: "Advertising Age International", "Creativity" oraz "Business Marketing" - najstarsza, założona w 1916 r. pod nazwą "Class Magazine", publikacja rodziny Crainów.
Zespół redakcyjny "Ad Age" tworzy 50 dziennikarzy, przebywających w siedmiu głównych amerykańskich miastach, oraz 60 korespondentów zagranicznych, którzy docierają do wszystkich liczących się rynków na świecie.
W 1995 r., reagując na nowe trendy technologiczne, firma wprowadziła kolejny produkt - Daily World Wire, a więc codzienny elektroniczny serwis informacyjny. Ma również popularny site w Internecie.
Trzy lata temu "Ad Age" zaczął organizować wspólnie z International Advertising Association serię seminariów pod nazwą Marketing 2020. Od 15 lat prowadzi natomiast międzynarodowy konkurs reklamy Ad Age - The Best.
Korzyści dla czytelnika
Polska jest 15. krajem, który zakupił licencję na korzystanie z dorobku redakcyjnego tego tygodnika. Dzięki tej umowie ,Media i Marketing Polska" może bez ograniczeń czerpać z bieżących edycji tego pisma i jego 3 dodatków, z archiwum wydawnictwa, ma także dostęp do Daily World Wire - codziennego serwisu informacyjnego prezentowanego w Internecie. Oprócz tego finaliści organizowanego przez nas konkursu Kreatura automatycznie pojawią się w konkursie Ad Age - The Best.
Prawo do wykorzystania tak ogromnych zasobów informacji zobowiązuje do uważnej selekcji. Nasza strategia polega na publikacji przede wszystkim tych materiałów redakcyjnych z "Ad Age", które omawiają firmy i brandy znane już w Polsce. Z punktu widzenia interesów naszego czytelnika wydaje się, że najbardziej efektywne będzie przedstawianie strategii działania tych firm na innych rynkach w powiązaniu z działalnością w Polsce. Skoncentrujemy się także na ludziach, którzy ze względu na zajmowane stanowiska mogą mieć wpływ na to, co się dzieje u nas, lub na takich, których przedsięwzięcia dostarczą inspiracji, jak skutecznie działać i prowadzić biznes.
Mimo że "Ad Age" dociera głównie do odbiorcy wielce obytego z reklamą i marketingiem, pojawia się w nim nadal sporo materiałów typu know-how, analiz i komentarzy rynkowych. Warto wiedzieć, co myślą ludzie z innych krajów o zjawiskach i problemach, które występują także u nas.
Licencja "Ad Age" daje nam także wiele innych możliwości, których analiza zajmie trochę czasu. Wierzymy, że zakup przez nas tej licencji przyniesie Państwu wiele korzyści zawodowych.
MR