Druga odsłona komputera iMac
W lutym na rynek trafią nowe modele komputerów iMac. Kampania reklamowa produktów będzie kierowana także do kobiet. Nowy model komputera...
W lutym na rynek trafią nowe
modele komputerów iMac. Kampania reklamowa produktów będzie kierowana także do kobiet.
Nowy model komputera zastąpi zaprezentowany w ub.r. iMac, który miał słabszy procesor, mniejszy dysk i dostępny był tylko w kolorze seledynowym. Nowy ma być produkowany w czterech dodatkowych kolorach, będzie miał też szybszy procesor - 266 Mhz i o połowę większy 6-gigabajtowy dysk. Komputer o niecodziennym kształcie jest przeznaczony głównie na rynek domowy i jest to na razie jedyny w Polsce komputer kategorii A-brand kierowany do użytkownika indywidualnego.
Cena nowego modelu w Polsce nie jest jeszcze znana. W USA nowe modele iMaca kosztują 1199 USD, w kraju będą raczej trochę droższe. W cenę tę wliczony jest 15-calowy monitor i modem. W Polsce starszy model będzie nadal dostępny po cenie będącej równowartością 1049 USD netto w wersji bez modemu.
Oryginalny seledynowy model iMaca sprzedał się w ciągu czterech miesięcy od polskiej premiery w liczbie 2800 sztuk, a planowano sprzedaż na poziomie jednego tysiąca. W tym roku Apple zapowiada sprzedaż 6 tys. iMaców, co można uznać za plany ambitne, biorąc pod uwagę słabą jak dotąd pozycję makintoszy i cenę produktu, nieco wyższą od przeciętnego peceta.
Większa kampania
W związku z premierą nowych modeli Apple IMC Poland planuje intensywniejszą niż w ub.r. kampanię reklamową nowych kolorowych iMaców w prasie. Tym razem reklamy trafią nie tylko do prasy komputerowej, ale także do dzienników i pism kobiecych: "Twojego Stylu" i "Cosmopolitan". "Chcemy zaprezentować komputer iMac jako proste w obsłudze i łatwe narzędzie do żeglowania po Internecie" - mówi Sławomir Gańko z Apple IMC Poland.
Komputer ma mieć też kampanię reklamową na bannerach w WWW z linkiem do polskich stron Apple.
Adaptację wszystkich reklam firma prowadzi we własnym zakresie.
Nie będzie w Polsce spotów telewizyjnych, bo Apple Computer IMC Poland nie dysponuje odpowiednim budżetem na ten cel.
Komputery w hipermarkecie
W tym roku Apple IMC planuje też rozszerzenie dystrybucji komputerów; iMaki dostępne są już u wszystkich dealerów, a także w salonach Elektrolandu. Prowadzone są też rozmowy w sprawie sprzedaży tego modelu komputera w hipermarketach.
W USA iMac stał się prawdziwym przebojem. Dzięki temu produktowi Apple po raz pierwszy od kilku lat zaczął przynosić zyski. Komputer sprzedano już w liczbie 800 tys. sztuk. Udział Apple w sprzedaży detalicznej komputerów w USA wynosi dzięki temu produktowi ponad 5 proc. 66 proc. użytkowników kupiło komputer do żeglowanie po Internecie, a 45 proc. nabywców iMaca nie miało przedtem nigdy komputera, wielu nowych użytkowników to kobiety.
Nowa wersja iMaca będzie miała w Stanach Zjednoczonych mocne wsparcie reklamowe, kampanię przygotowała agencja TBWA/Chiat/Day. TW