Ach, ta wiosna....

Początek wiosny już za nami, przynajmniej tej astronomicznej. A jak wiadomo, wiosna to czas na porządki, i to nie tylko...

Początek wiosny już za nami, przynajmniej tej astronomicznej. A jak wiadomo, wiosna to czas na porządki, i to nie tylko odkurzanie i trzepanie dywanów. Czasami trzeba przewietrzyć też zestaw agencji, które nierzadko okazują lekkie wiosenne rozkojarzenie. Podobnie jak ich klienci...

Obi rozesłało zaproszenia do agencji reklamowych - ile ich było na początku, nie udało nam się ustalić, ale ostatecznie zaproszenie do konkursu przyjęło sześć (ich nazwy też nie zostały ujawnione). Podobnie jak przedmiot przetargu.

Najpierw bowiem brief określał zadania agencji tylko jako stworzenie haseł do najbliższych kampanii, bo zdjęcia marketer przygotował we własnym zakresie. Ostatecznie okazało się, że potrzebna jest agencja, która będzie odpowiedzialna za kompleksową obsługę Obi w 2009 roku. Jak porządki, to porządki.

Przetarg czy tylko rozmowa? Brak zdecydowania w procesie przetargowym wcale nie jest, jak się okazuje, rzadkim przypadkiem. Agencja GTO poinformowała o wygraniu konkursu na przygotowanie nowej kampanii reklamowej w telewizji dla marek Polo Cola oraz 3 Cytryny z portfolio firmy Zbyszko.

Z informacji uzyskanej w GTO wynikało, że do przetargu zostało zaproszonych sześć agencji reklamowych, w ostatnim etapie zwycięska GTO rywalizowała już tylko z Just. Po opublikowaniu tego komunikatu agencja Just poczuła się dotknięta, bo według swojej wiedzy nigdy w takim konkursie nie startowała. A przynajmniej tak jej się zdawało...

Maciej Korobacz, wiceprezes zarządu Just, przesłał do redakcji następujące wyjaśnienie: "Uprzejmie prostuję, że Just nie startował w żadnym przetargu firmy Zbyszko. Zostaliśmy poproszeni o złożenie oferty współpracy i z uwagi na brak akceptacji zaproponowanych przez Just warunków współpracy kontakt uległ naturalnemu zakończeniu. Nigdy nie byliśmy informowani, że nasze rozmowy mają miejsce w ramach przetargu czy jakiegokolwiek konkursu; nie otrzymaliśmy żadnego briefu reklamowego z wyznaczonymi zadaniami przetargowymi".

Agencja Just może za to być pewna dwóch rzeczy (aczkolwiek tego Maciej Korobacz też nie potwierdził w rozmowie z naszą redakcją) - MultiBank (część grupy BRE Banku) wybrał ją w przetargu reklamowym dotyczącym całościowej obsługi marki. Będzie odpowiadać za opracowanie oraz realizację strategii i kreacji marki w 2009 roku. Just pokonała w przetargowych zmaganiach bliżej nieokreśloną liczbę rywali, ale z naszych informacji wynika, że do uczestnictwa w nim zaproszenie otrzymała większość agencji sieciowych i kilka lokalnych. Dotychczas obsługą reklamową MultiBanku zajmowała się BBDO Warszawa, natomiast niektóre projekty powierzane były Red8.

Just po zwycięstwie w przetargu rozpoczyna też obsługę budżetu reklamowego marki Unibet, jednego z największych prywatnych operatorów gier i zakładów na rynku europejskim. Komunikacja ATL ma wspierać dwa flagowe produkty marketera - poker oraz zakłady sportowe. Kampania telewizyjna przygotowana przez Just będzie emitowana w całym regionie CEE.

Zakładamy się, że tego klienta recesja nie dotknie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.