Teściowa marudzi,

IKEA ruszyła z pierwszą w Polsce kampanią wizerunkową. Spoty są przygotowane w zupełnie innym stylu niż dotychczasowe reklamy. Kampania jest...

IKEA ruszyła z pierwszą w Polsce kampanią wizerunkową. Spoty są przygotowane w zupełnie innym stylu niż dotychczasowe reklamy. Kampania jest częścią działań zakrojonych na cały 2009 rok.

Hasło przewodnie nowej kampanii Ikei "Ty tu urządzisz" ma zachęcić do życia po swojemu i przełamania obawy przed byciem ocenianym. Fabuła filmu reklamowego przenosi widzów w odległą przeszłość - czasy Imperium Rzymskiego i starożytnego Egiptu, kiedy to Kleopatrę odwiedza "teściowa", matka Antoniusza. Energiczna dama ma wyrobione zdanie na temat urządzania dworskich komnat i nie pochwala aranżacji wykonanej przez synową.

- Jest to nowa forma reklamy, która jest uzupełnieniem prowadzonych przez nas działań. Oprócz komunikowania funkcjonalności samych produktów wzmacniamy wizerunek marki IKEA - mówi Karolina Horoszczak, rzecznik prasowy grupy IKEA. - Zdecydowaliśmy się przenieść akcję reklamy w odległą przeszłość, aby zasygnalizować, że koronowane głowy i sławni władcy mogli spotykać się z podobnym problemem. To spowodowało lżejsze, zdystansowane podejście do tematu, które kryje się za hasłem "Ty tu urządzisz". Zachęcamy do życia po swojemu i przełamania obawy przed oceną ze strony bliskich. Jednym słowem, można postawić na swoim, nie urażając nikogo.

Plany na cały rok

Filmy reklamowe z Kleopatrą pojawiły się w styczniu w największych telewizyjnych stacjach ogólnopolskich (TVP, Polsat, TVN) oraz kilkunastu kanałach niszowych. Kampania jest również mocno widoczna w internecie (WP.pl, Nasza-klasa.pl, O2.pl, Gazeta.pl, TVN24.pl) oraz w mailingach bezpośrednich.

Na stronie www.tytuurzadzisz.pl dostępna jest ponadto zabawna gra, w której internauci pomagają głównej bohaterce pokazać, "kto tu urządzi", niezależnie od wścibskiej "teściowej".

Działania reklamowe skierowane są przede wszystkim do kobiet w wieku 20-49 lat, które same podejmują decyzje związane z urządzaniem wnętrz.

Za kreację kampanii odpowiedzialna jest agencja PZL, za planowanie mediów - Mediaedge:cia.

Do produkcji spotów "Ty tu urządzisz" IKEA zaangażowała światowej sławy specjalistów - za zdjęcia odpowiedzialny był Paweł Edelman, a scenografię przygotował Allan Starski. Reżyserią filmów zajął się Iwo Zaniewski, dyrektor kreacji PZL.

Kampanii wizerunkowej będą towarzyszyć działania o charakterze produktowym, jednak w ich przypadku sceneria starożytności raczej nie będzie wykorzystywana. - Pozostaniemy przy niej w przypadku działań budujących świadomość naszej marki - powiedziała Karolina Horoszczak.

Kampania z Kleopatrą jest pierwszym etapem długodystansowych działań wizerunkowych, które potrwają pięć tygodni. Na razie o kolejnych IKEA nie informuje.

"Ty tu urządzisz" jest pierwszą akcją wizerunkową Ikei w Polsce. Dotychczas niektóre kampanie produktowe łączyły w sobie elementy wizerunkowe, ale stricte tego typu działań nie realizowano.

IKEA nie podaje wysokości swoich wydatków reklamowych w 2009 r. Według Expert Monitora w 2007 r. firma wydała na reklamę 42,5 mln zł, w 2008 r. było to ok. 32 mln zł.

AMS

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.