Porządki po telekomach

OMG i Initiative kończą reorganizacje po utracie kluczowych biznesów. OMD rozpoczął 2009 rok bez Ery, a Initiative bez TP. Dziś...

OMG i Initiative kończą reorganizacje po utracie kluczowych biznesów. OMD rozpoczął 2009 rok bez Ery, a Initiative bez TP. Dziś obie agencje aktywnie zabiegają o new business. IM liczy na odbudowę nawet połowy utraconych obrotów.

Odejście PTC pozbawiło Optimum Media OMD, największą agencję grupy OMG, jej głównego biznesu. Wart cennikowo blisko 450 mln zł (dane Expert Monitor, 2008 r.) budżet Ery był drugą po Unileverze poważną stratą OMG. Jednak ani w związku z utratą biznesu, ani w związku ze spowolnieniem agencja nie widzi na razie konieczności cięcia kosztów.

- Dzięki nakładom, jakie poczyniliśmy dotychczas, jesteśmy przygotowani na spowolnienie rynku i nie musimy szukać dodatkowych oszczędności ani w działaniach operacyjnych, ani tym bardziej np. ograniczając zatrudnienie - twierdzi Małgorzata Baranowska, dyr. zarządzająca Optimum Media OMD.

Bez redukcji. Agencja właśnie zakończyła reorganizację. Pracownicy dotychczasowego zespołu Ery przenieśli się do innych podmiotów w ramach OMG.

Paweł Jagiełło, szef teamu, objął współprowadzenie OMG Digital wraz z Marcinem Węgrzynkiem. Andrzej Descours jako senior account wzmocnił team Nissana. Mariusz Kozioł, senior media planner, dołączył do Easymedia. Z kolei Monika Stanke-Rusin jako account pokieruje zespołem Renault w Optimum Media OMD. Renault po paneuropejskim przetargu prowadzonym wspólnie z Nissanem zasilił portfolio OMD. Teraz agencja stoi przed kolejnymi szansami, lecz także w obliczu obrony biznesu - przegląd prowadzi BGŻ, a wkrótce konkurs rozpocznie Heinz.

Grupa OMG nie precyzuje planów dotyczących wzrostu biznesu na 2009 rok.

Stawia na rozwój OMG Digital, który promuje fullservice'ową obsługę kampanii dla reklamodawców. - Zespół będzie zajmował się strategicznym wsparciem przy tworzeniu kampanii, kreacją oraz planowaniem i realizacją kampanii - zapowiada Bartosz Majewski, szef PHD, jednocześnie odpowiedzialny za rozwój nowych technologii w OMG.

Ambitne plany odbudowy. Na rozwój swojego departamentu internetu stawia też Initiative Media Warszawa, który właśnie mierzy się z OMD w konkursie BGŻ. Stratę Unilevera ta agencja zaliczyła ponad dwa lata temu (na rzecz PHD), a teraz kończy restrukturyzację po odejściu Grupy TP. W Initiative rozwiązano zespoły Orange i TP, zmniejszając tym samym zatrudnienie do ok. 60 osób.

Agencja żegna się m.in. z Dariuszem Dulnikiem, ostatnio dyr. finansowym, a wcześniej dyr. zarządzającym. Ta zmiana wiąże się z planami zacieśnienia współpracy z Universal McCann (także agencji IPG) w zakresie back-office - firmy będą miały niedługo wspólnego dyr. finansowego. Jak zapewnia Marcin Dec, CEO Initiative, marki zachowują pełną odrębność w zakresie oferty merytorycznej, choć niewykluczona jest wymiana doświadczeń także w tym wymiarze.

Initiative chce w br. odbudować 40-50 proc. utraconych obrotów, co zważywszy na wartość budżetu TP (cennikowo blisko 600 mln zł, źródło: Expert Monitor za 2008 r.), będzie ogromnym wyzwaniem.

Przewagę konkurencyjną agencja upatruje m.in. w swojej ofercie digital (chce poszerzyć kompetencje departamentu internetowego Fastbridge), narzędziach do planowania komunikacji oraz planowaniu strategicznym.

- Kolejnym elementem naszej przewagi są rozwiązania ROI, dzięki którym możemy się rozliczać z marketerami na podstawie kosztów pozyskania nowych klientów, a nie niskich kosztów mediów - mówi Marcin Dec.

Podobnie jak konkurenci przewiduje duży potencjał dla działań new business w br. Initiative, zaangażowany m.in. w przetarg PZU, będzie bronił biznesu PSA. Międzynarodowy konkurs Peugeota i Citroëna ma bowiem objąć także Polskę.

JD, JN

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.