Masowy profesjonalizm
Henkel Polska urozmaica swoją ofertę kosmetyków do włosów coraz bardziej specjalistycznymi produktami, kierowanymi jednak do masowej sprzedaży. W ostatnich miesiącach...
Henkel Polska urozmaica swoją ofertę kosmetyków do włosów coraz bardziej specjalistycznymi produktami, kierowanymi jednak do masowej sprzedaży. W ostatnich miesiącach wprowadził dwie marki - Syoss i Active Dr. Hoting.
Według Aleksandra Sasyniuka, marketing managera cosmetics w Henkel Polska, rynek produktów do pielęgnacji włosów stale rośnie. - Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Oczekują wysokiej jakości kosmetyków, szukają nowości i produktów specjalistycznych przeznaczonych do rozwiązywania konkretnych problemów, na które są gotowi przeznaczyć większe kwoty - dodaje Sasyniuk. W efekcie jego zdaniem segment rośnie bardziej pod względem wartości niż ilości.
Według danych Nivea Polska (za ACNielsen) wartość rynku szamponów w ub.r. wyniosła 5,3 mld zł. Pod względem udziałów wartościowych w ub.r. liderem segmentu była marka Head & Shoulders. W pierwszej piątce znalazły się także: Elseve, Pantene Pro-V, Fructis i Nivea.
Jak u fryzjera. Wprowadzone na rynek marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Syoss oraz specjalistyczne produkty zapobiegające wypadaniu włosów Active Dr. Hoting mają wypełnić lukę w asortymencie Henkla. Polska jest kolejnym po Rosji rynkiem, na którym debiutuje Syoss. Marka ta oferuje cztery linie kosmetyków do pielęgnacji włosów: Shine Boost, Repair Therapy, Volume Lift i Color Protect. W swojej komunikacji mocno nawiązuje do benefitów porównywalnych z tymi, jakie daje wizyta w salonie fryzjerskim. Pod brandem Active Dr. Hoting dostępne są preparaty dla mężczyzn lub kobiet. Obie marki są w masowej sprzedaży.
Jak przekazał Wojciech Tomaczak, rzecznik prasowy Unilevera, coraz częściej na rynku masowym zauważane są kosmetyki wzorowane na specjalistycznych produktach z salonów fryzjerskich. Jest to trend globalny. Unilever nadal będzie koncentrować swoje działania na rozwoju kategorii, używając do tego marek Dove, Timotei i Clear.
Henkel nie podaje planów sprzedażowych wobec nowych brandów. Do tej pory w portfolio koncernu były takie marki kosmetyków do pielęgnacji włosów jak Shauma i Gliss Kur.
Wprowadzając na rynek nowe marki, Henkel przygotował wiele działań reklamowych wspierających ich debiut. Jak mówi Aleksander Sasyniuk, specjalistyczny charakter produktów wiąże się z koniecznością edukacji konsumenta za pośrednictwem mediów o wysokim zasięgu oraz precyzyjnie dopasowanych kanałów. Dlatego obie marki wspierane są w zróżnicowany sposób - poprzez kampanię telewizyjną i działania edukacyjne w punktach sprzedaży. Przy realizacji kampanii Henkel współpracuje z agencjami TBWA (Syoss) i DDB (Active Dr. Hoting), domem mediowym Optimum Media OMD oraz agencją marketing services Akon. Wartość budżetu tych działań nie jest znana.
JD