Dynamiczna Visa

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków dla Visy i dlatego organizacja płatnicza coraz aktywniej inwestuje w wizerunek. W nowej...

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków dla Visy i dlatego organizacja płatnicza coraz aktywniej inwestuje w wizerunek. W nowej kampanii poza oryginalną kreacją korzysta też z jednominutowych spotów.

Organizacja płatnicza Visa Europe rozpoczęła drugi etap kampanii reklamowej "Visa - żyje się lepiej". Jej głównym elementem jest nowy spot reklamowy stworzony przez agencję Saatchi & Saatchi. Będzie on emitowany przez cały marzec w dwóch wersjach: 60- i 30-sekundowej. Kampania będzie prowadzona również w prasie i w punktach sprzedaży. Planowanie i zakup mediów realizowało Mediaedge:cia.

W spocie występuje Bill Shannon, performer i artysta tańca ulicznego dotknięty obustronnym zwichnięciem stawu biodrowego, który opracował jedyną w swoim rodzaju technikę tańca z wykorzystaniem specjalnych, ułatwiających aktywność ruchową kul, zwaną od jego nazwiska "techniką Shannona". Jak twierdzą przedstawiciele Visy i autorzy kampanii, występy Billa uznane zostały za idealną personifikację pojęcia płynnego ruchu, które jest mocno akcentowane zwłaszcza w angielskiej wersji hasła "Visa - żyje się lepiej": "Life flows better with Visa".

W prasie pojawią się natomiast wersje reklamy wykorzystujące motyw wijącej się wstążki, która symbolizuje płynny ruch. Reklamy prasowe będą zwracać uwagę m.in. na to, że kartą Visa można płacić za rzeczy duże i małe. W jednej z reklam wykorzystano w tym celu stare polskie wyrażenie "mydło i powidło" ("Żyje się lepiej, gdy za mydło i powidło możesz płacić kartą Visa").

Boom na plastikowe pieniądze

- Polska, gdzie z roku na rok odnotowujemy szybki wzrost, jest jednym z kluczowych rynków dla Visa Europe. Dlatego inwestujemy w polski rynek, w różne programy marketingowe, w tym także kampanię telewizyjną oraz promocje - mówi Tomasz Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce. - W ścisłej współpracy z bankami członkowskimi Visa prowadzimy nie tylko kampanie paneuropejskie, chociażby właśnie "Visa - żyje się lepiej", lecz także działania lokalne, jak chociażby niedawna, przeprowadzona w listopadzie i grudniu 2008 r., promocja "Codzienne zakupy, codzienne nagrody", największa do tej pory w Polsce kampania promująca płatności bezgotówkowe kartami Visa - wskazuje.

W kwietniu br. Visa rozpocznie też w Polsce ogólnokrajową promocję - loterię z nagrodami.

W ciągu roku (od października 2007 do września 2008 r.) liczba kart Visa wydanych w Polsce zwiększyła się o 25,2 proc., osiągając 19,5 mln sztuk, z czego 5,5 mln stanowiły karty kredytowe. Liczba transakcji bezgotówkowych kartami Visa wzrosła zaś o 34 proc., przekraczając poziom 371 mln transakcji bezgotówkowych w skali roku, ich wartość zaś wzrosła o 35 proc. - do równowartości 12,2 mld euro.

Z informacji Związku Banków Polskich wynika, że na koniec III kw. ub.r. w portfelach Polaków znajdowało się blisko 30 mln kart płatniczych. Drugą pod względem wielkości organizacją jest MasterCard, która ma ok. 30 proc. rynku. MasterCard nie ujawnia danych operacyjnych osobno dla Polski.

MB

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.