Sportowe multipleksy

Chociaż sieci sklepów sportowych na razie nie odczuwają spowolnienia gospodarczego, to jednak część z nich już ogranicza inwestycje m.in. na...

Chociaż sieci sklepów sportowych na razie nie odczuwają spowolnienia gospodarczego, to jednak część z nich już ogranicza inwestycje m.in. na marketing.

Polacy na odzież i sprzęt sportowy wydają coraz więcej. Jednak dysproporcja między naszym rynkiem a Europą Zachodnią jest wyraźna. Według danych Intersportu w 2007 r. polski konsument na artykuły sportowe przeznaczył średnio 8 euro, a francuski aż 40 euro.

Mniej, ale aktywniej

Zmniejszenie tegorocznych wydatków marketingowych o blisko połowę zapowiada sieć sklepów Intersport. Jak twierdzi Artur Mikołajko, prezes zarządu spółki, nie oznacza to zmniejszenia np. aktywności w mediach, tylko wynegocjowanie lepszych warunków finansowych. Ubiegły rok spółka zakończyła 27--proc. wzrostem sprzedaży, jednak IV kwartał br. był znacznie słabszy, niż początkowo zakładano. Jak uważa prezes Intersportu, wpływ na to miały m.in. niesprzyjające warunki pogodowe, które spowodowały przesunięcie sprzedaży zimowego asortymentu z grudnia na styczeń.

W tym roku Intersport zamierza wydać ok. 3 mln zł - przede wszystkim na działania prosprzedażowe. Działania promocyjne mają być sprofilowane i prowadzone z konkretnymi partnerami, m.in. akcje kierowane do biegaczy będą realizowane wspólnie z Pumą (w zeszłym roku - Nike), działania promocyjne kolekcji fitness - z Reebokiem, a piłkarskie - z Adidasem.

Cięć wydatków marketingowych nie planuje natomiast sieć Decathlon. Jak mówi Bartosz Grabowski, dyr. handlowy i dyr. marketingu firmy, w tym roku wielkość budżetu jest porównywalna do ubiegłorocznego. Dokładnej informacji o wielkości wydatków nie podaje. Firma na razie nie odczuwa skutków kryzysu gospodarczego. Jednak jego wymierny wpływ pokażą wyniki sprzedażowe w kwietniu i maju. Obecnie sieć przygotowuje się do pierwszej wiosennej kampanii reklamowej, która ruszy w połowie marca br.

Szukamy partnerów zewnętrznych

Obie firmy prowadzą także konkursy na partnerów reklamowych. Intersport szuka domu mediowego, natomiast Decathlon drugiej agencji reklamowej. Intersport współpracuje obecnie z agencjami: Intermedia (radio), Value Media (internet) oraz Combex (prasa codzienna), a Decathlon z agencjami Garmont i PanMedia Western.

Intersport i Decathlon zapowiadają rozwój sieci swoich sklepów. Obecnie pierwsza z sieci liczy 25 sklepów, a Decathlon - 10.

Jednocześnie firma Marketing Investment Group zarządzająca siecią sklepów Sizeer zamierza w tym roku uruchomić około 20 nowych sklepów. Aktualnie w ramach sieci działa mniej więcej 60 punktów sprzedaży. Sizeer chce teraz mocniej koncentrować się na sprzedaży kolekcji lifestyle'owych. Przedstawiciele spółki nie podają jednak informacji na temat tegorocznych wydatków promocyjnych. Szczegółów swoich planów marketingowych nie ujawnia także czwarty gracz na rynku - sieć Go Sport.

JD

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.