Torfarm stawia na własne marki

Torfarm, hurtownia leków, debiutuje ze spółką Synoptis Pharma i brandem Nursea. W tym roku nowa firma chce wprowadzić co najmniej...

Torfarm, hurtownia leków, debiutuje ze spółką Synoptis Pharma i brandem Nursea. W tym roku nowa firma chce wprowadzić co najmniej 10 produktów własnych.

Synoptis Pharma, spółka zależna grupy kapitałowej Torfarm, jednego z głównych graczy na rynku hurtowni farmaceutycznych, debiutuje na rynku z pierwszym własnym produktem - suplementem diety Nursea Odporność, preparatem witaminowo-mineralnym.

- To dla nas projekt strategiczny. Chcemy dynamicznie rozwijać się na nowym polu biznesowym - zapowiada Piotr Sucharski, prezes Torfarmu. Strategia zakłada rozwój spółki w wielu obszarach terapeutycznych.

Arlena Cichocka, prezes Synoptis Pharma, deklaruje, że w 2009 r. jej spółka chce wprowadzić na rynek co najmniej dziesięć nowych produktów z kategorii leków OTC i suplementów diety. - Docelowo chcemy mieć w portfolio i preparaty OTC, i suplementy diety, i dermokosmetyki. Myślimy też o rynku leków receptowych generycznych - deklaruje Cichocka.

Spółka Synoptis Pharma ma osiągnąć rentowność po drugim roku działalności, czyli w 2010 r.

Nie tylko Nursea. Marka Nursea Odporność to bezpośredni konkurent takich produktów, jak: Rutinoscorbin (lek OTC z portfolio GSK), Cerutin (OTC, Polfarmex) i Rutinacea (suplement diety, Aflofarm). W 2007 r. wartość sprzedażowa rynku preparatów z rutyną, na który wchodzi Nursea, wynosiła 106,4 mln zł. W 2006 r. było to 96,8 mln zł.

Debiut rynkowy brandu Nursea przygotowywany był we współpracy z firmą badawczą IQS and Quant Group. Badania wskazały, jakie są oczekiwania klientów, jak reagują na nowe marki oraz jakie nisze na rynku farmaceutyków i parafarmaceutyków można jeszcze zagospodarować.

Grupą docelową produktu są kobiety 30+. To do nich przede wszystkim adresowana jest też kampania reklamowa w mediach. - Mamy olbrzymi potencjał marketingowy, m.in. dzięki powiązaniu z Torfarmem i szerokiemu doświadczeniu na polu komunikacji. Dlatego chcemy wykorzystać przewagę konkurencyjną również na polu aktywności marketingowych - zapowiada prezes Synoptis Pharmy.

Debiutancka kampania brandu Nersea ma być intensywna. Działania przygotowały agencja Just i dom mediowy BrandConnection. Spot wyprodukował Opus Film.

W komunikacji wykorzystane zostaną: mailing (ulotki w 13,5 tys. aptek), prasa aptekarska i kobieca, telewizja (TVP1, TVP2, TVN, Polsat oraz wybrane stacje tematyczne) oraz internet. Działania potrwają do końca marca. Budżet promocji nie został podany. - Mogę tylko powiedzieć, że wydamy na ten cel kilka milionów złotych - mówi Sucharski.

W 2008 r. najbliższa konkurencja wydała sporo na wsparcie swoich marek. Według Expert Monitora na wsparcie Rutinoscorbinu przeznaczono 25,5 mln zł, Rutinacei - 15 mln zł, a Cerutinu - 7,5 mln zł.

Kierownictwo spółki Synoptis Pharma zapowiada, że za kilka tygodni na rynek trafi kolejny produkt z linii Nursea związany z dolegliwościami wątroby.

Producent Nursei planuje w 2009 r. osiągnięcie kilkunastu milionów złotych przychodów. W ciągu pięciu lat chce trafić do pięćdziesiątki firm farmaceutycznych o najwyższych przychodach i przekroczyć próg 100 mln zł.

Najbliższa konkurencja Torfarmu na rynku dystrybucji leków nie chce komentować strategii Synoptis Pharmy. Zaznacza jedynie, że z uwagą będzie przyglądać się rozwojowi nowego biznesu konkurenta. Sami wybierają jednak inną drogę. W ub.r. Polska Grupa Farmaceutyczna postawiła na dalszą rozbudowę kanałów dystrybucji leków. Uruchomiła aptekę internetową DOZ.pl, dziś jednego z największych graczy na tym rozdrobnionym e-rynku.

Piotr Machul

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.