Mrożonki znad Sekwany wkraczają do Polski

D'aucy Polska, lokalny przedstawiciel francuskiej firmy, wchodzi na polski rynek. W perspektywie kilku lat chce zdobyć przynajmniej 10 proc. udziałów...

D'aucy Polska, lokalny przedstawiciel francuskiej firmy, wchodzi na polski rynek. W perspektywie kilku lat chce zdobyć przynajmniej 10 proc. udziałów w segmencie mrożonych warzyw i owoców oraz warzyw w puszkach.

Francuska firma wchodzi do Polski za pośrednictwem firmy Globus Polska, która zmieniła właśnie nazwę na D'aucy Polska i jednocześnie wycofała z rynku swoją dotychczasową markę mrożonek Falco. Decyzja ta była konsekwencją rozpoczętej w 2006 r. integracji polskiej spółki z francuskim koncernem.

Rebranding marki Falco na D'aucy przebiegał dwuetapowo. We wrześniu ub.r. na opakowaniach Falco pojawiły się nalepki "Wkrótce D'aucy". Pod koniec stycznia br. w ich miejsce na sklepowych półkach pojawiły się produkty pod marką D'aucy.

Przed wprowadzeniem ich do Polski dział marketingu D'aucy Polska przeprowadził analizy rynku i zlecił fokusowe badanie konsumentów firmie CMB Indicator. Dane rynkowe wskazują, że segment warzyw i owoców mrożonych charakteryzuje się silną tendencją wzrostową (64­-proc. wzrost wartości w latach 2005­-2007). Dominują w nim warzywa mono (28 proc. udziału wartościowego), mieszanki (29 proc.) i zupy (21 proc.). Z badań wynika też, że dość szybko rozwija się rynek warzyw pasteryzowanych, na którym 90 proc. obrotów także generują warzywa mono.

Prosto z pola. Nowy brand zostanie wsparty silną komunikacją marketingową wykorzystującą różne narzędzia. D'aucy Polska rozpoczęła już kampanię informacyjną i budowanie sieci dystrybucji. Na przełomie lutego i marca br. wystartuje kampania reklamowa pod hasłem "Z gruntu świeże" obejmująca prasę handlową i branżową. Na przełomie marca i kwietnia br. reklamy pojawią się także w prasie kobiecej. Ich wsparcie będą stanowić działania PR (agencja Effective PR) oraz serwis www.daucy.pl.

Działania wizerunkowe zaplanowano na jesień br. We wrześniu ma wystartować dwuetapowa kampania w telewizji. Regularnie prowadzone będą degustacje oraz promocje w punktach sprzedaży. - W działaniach tych nasza marka będzie pozycjonowana zupełnie inaczej niż już dostępne w tej kategorii na polskim rynku. Chcemy podkreślić, że są to produkty naturalne, prosto z pola. Marka jest zaś przyjazna i nowoczesna - mówi Monika Faliszek, marketing manager D'aucy.

Za działania reklamowe odpowiada agencja Schulz z Krakowa.

Celem D'aucy Polska jest zbudowanie pozycji marki jako wiodącej w segmencie mrożonych warzyw i owoców oraz warzyw w puszkach, przede wszystkim jednak osiągnięcie minimum 10-proc. udziału w rynku w ciągu pięciu, sześciu lat. W segmencie warzyw mrożonych francuska firma zamierza konkurować z liderem segmentu, czyli Horteksem (mającym 58 proc. udziałów wartościowych; źródło: MEMRB). W kategorii warzyw w puszkach D'aucy chce powalczyć o klienta m.in. z Pudliszkami i Bonduelle. Przewagą produktów D'aucy mają być opakowania mrożonek (perforacja ułatwiająca otwieranie i wyróżniająca się kolorystyka) oraz funkcjonalność puszek.

BG

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.