Nowe szaty Lenora
P&G po sześciu latach zmienia opakowanie i formułę Lenora, lidera rynkowego w kategorii płynów do płukania tkanin. Procter & Gamble...
P&G po sześciu latach zmienia opakowanie i formułę Lenora, lidera rynkowego w kategorii płynów do płukania tkanin.
Procter & Gamble wprowadził do sprzedaży płyn do płukania tkanin Lenor w nowym opakowaniu. To pierwsza od 2003 r. zmiana dotycząca tego produktu. Dodatkowo zmieniona zostaje również jego formuła.
Jak informuje Karol Czupryński, associate brand manager marki w P&G, nowa butelka jest odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania konsumentek. Jest nowocześniejsza i wygodniejsza w użyciu, zwłaszcza w przypadku większych opakowań. - Z drugiej strony nowy wygląd opakowania to sygnał dla kupujących, że wprowadziliśmy rewolucyjną zmianę technologiczną w formule Lenora. Zawiera ona mikrokapsułki zapachu, które sprawiają, że wypłukane w płynie tkaniny uwalniają zapach z każdym dotykiem, aż do następnego prania - mówi Czupryński.
Zmiana opakowania dotyczy jednolitrowych wariantów Lenora zarówno linii klasycznej, jak i linii Aromatherapy. Cena płynu pozostaje bez zmian.
Marka Lenor jest liderem rynku w kategorii płynów do płukania. W segmencie, którego wartość szacowana jest na 342 mln zł, ma 39 proc. udziałów wartościowych i 31 proc. ilościowych. Największymi konkurentami brandu P&G są należący do Henkel Polska Silan oraz marka E z portfolio PZ Cussons. Pierwszy ma 24 proc. rynku w ujęciu wartościowym i 19 proc. w ujęciu ilościowym, zaś drugi - odpowiednio 13 proc. i 11 proc. (wszystkie dane: MEMRB Retail Tracking).
Debiut odmienionego Lenora wspiera kampania reklamowa, m.in. w stacjach telewizyjnych. P&G nie zdradza jej szczegółowego mediaplanu ani czasu trwania. Za kreację reklam odpowiada Grey Worldwide, a za planowanie i zakup mediów - MediaCom Warszawa.
BG