zaskakujĄca zmiana rÓl
Burda Media Polska zreorganizowała personalnie team menedżerski. Po 12 latach pracy z wydawnictwem rozstał się Krzysztof Kawaliło. Zastąpi go Małgorzata...
Burda Media Polska zreorganizowała personalnie team menedżerski. Po 12 latach pracy z wydawnictwem rozstał się Krzysztof Kawaliło. Zastąpi go Małgorzata Węgierek, ostatnio związana z Mediaedge:cia.
Informacja o odejściu z Mediaedge:cia Małgorzaty Węgierek, managing directora, wywołała lawinę spekulacji na temat jej nowego miejsca pracy. Najczęściej pojawiały się doniesienia, że może to być Wydawnictwo Bauer lub któraś z komercyjnych telewizji. Po kilku tygodniach okazało się jednak, że związała się z Burda Media Polska, wydawcą m.in. "Elle", "In Style" i "Top Gear". Obejmie tam stanowisko dyr. zarządzającego i będzie odpowiedzialna za cały obszar marketingu i reklamy. Do tej pory były to kompetencje Krzysztofa Kawaliły, który dodatkowo był członkiem zarządu Burda Media Polska.
Powodów swojego odejścia Kawaliło nie chce komentować. Podkreśla jednak, że z firmą rozstaje się na własne życzenie i za porozumieniem stron. Z koncernem związany był od kilkunastu lat. Od 1999 r. pełnił funkcję prezesa i brał czynny udział w łączeniu struktur Burdy i poprzedniego wydawcy m.in. "Elle" - Hachette Filipacchi Polska.
Za swoje największe sukcesy Kawaliło uważa stworzenie w wydawnictwie stabilnego zespołu reklamowego oraz ponowne wprowadzenie na rynek magazynu "Dobre Rady". Karierę zawodową nadal wiąże z branżą wydawniczą.
Spore wyzwanie
Nowa dyrektor zarządzająca dołącza do wydawnictwa w trudnym dla branży momencie. Choć oficjalne monitoringi wydatków reklamowych jeszcze nie pokazują wyraźnych spadków, to szefowie biura reklamy coraz częściej przyznają, że reklamodawcy zaczynają ograniczać inwestycje lub wstrzymują je, obserwując sytuację na rynku. Dużym obciążeniem dla wydawców są wyraźne wahania kursu euro, które powodują, że koszty produkcji znacznie rosną.
Według danych Expert Monitora wpływy reklamowe Burdy ze wszystkich wydawanych w Polsce tytułów w ub.r. wyniosły 116,8 mln zł, a rok wcześniej - 85,2 mln zł. Ubiegłoroczne dane obejmują jednak przychody z dwóch nowych pism - "Top Gear" i "In Style", które zadebiutowały wiosną 2008 r. Oba magazyny są tytułami wydawanymi na licencji.
W ocenie zewnętrznych obserwatorów jednym z pierwszych działań Węgierek może być reorganizacja struktur reklamowych. Kilka miesięcy temu z wydawnictwem rozstało się kilkadziesiąt osób, w tym część pracująca w dziale reklamy. Nie udało nam się uzyskać komentarza z Burdy odnośnie do zadań, jakie zostaną postawione przed Węgierek.
W ocenie Macieja Kutaka odpowiedzialnego za negocjacje handlowe i ofertę multimedialną Grupy Bauer oraz planowanie mediów przejście Małgorzaty Węgierek jest dla Burdy słusznym ruchem, wzmacniającym ją o doświadczonego menedżera znającego realia i potrzeby "drugiej strony". Podkreśla jednocześnie, że obsługa mediowa Bauera przez Mediaedge:cia i przejście kluczowego menedżera tej agencji do konkurencji nie stanowi zagrożenia dla jego wydawnictwa. - Małgorzata Węgierek nie zajmowała się bezpośrednio obsługą wydawnictwa. Wysoko cenię jej profesjonalizm i etykę biznesową. Nie widzę więc tutaj przyczyny do jakichkolwiek niepokojów z naszej strony - dodaje Kutak.
JD