Radykalna przebudowa

Rafał Kołodziej pomaga w przygotowaniu nowej strategii Peppermint. Agencja mimo sporych zmian kontynuuje współpracę z kluczowymi klientami. Od kiedy w...

Rafał Kołodziej pomaga w przygotowaniu nowej strategii Peppermint. Agencja mimo sporych zmian kontynuuje współpracę z kluczowymi klientami.

Od kiedy w listopadzie ub.r. dyr. zarządzającym Peppermint został Bartosz Kluczyński, agencja przechodzi spore zmiany. Nowa strategia firmy ma być gotowa w najbliższych tygodniach. W jej konstruowaniu pomaga Rafał Kołodziej, który przez wiele lat był dyr. strategicznym TequilaPolska, a ostatnio pracował jako niezależny konsultant. Agencja nie wyklucza także współpracy z Kołodziejem przy realizacji dużych projektów dla swoich klientów.

Dotychczas Peppermint był agencją marketingu zintegrowanego, znaną ze złożonych wielokanałowych akcji czy nawet platform komunikacyjnych. Były to np. Lech Party Inspirations dla Kompanii Piwowarskiej czy platforma dla marki szamponu Clear Unilevera, która wspierała launch tego produktu. Peppermint w mniejszym stopniu angażował się w projekty taktyczne, typowe dla agencji BTL.

Nowe pozycjonowanie agencji nie jest jeszcze znane. Bartosz Kluczyński mówi jedynie, że chce, aby częścią portfolio usług był także interactive. - Osoby znające interactive powinny należeć do zespołu agencji i pracować nad rozwiązaniami dla klienta razem z kreacją i strategią. Nie oznacza to, że część prac może być zlecana na zewnątrz, raczej nie będziemy zatrudniać programistów - mówi Kluczyński.

Częścią zmian w agencji były cięcia zatrudnienia. Firma zmniejszyła personel o 14 osób, odeszła m.in. Monika Klama, dyr. strategiczny. Przyjęto trzy nowe osoby. Obecnie agencja ma 32 pracowników, w tym ośmiu pracuje w warszawskim biurze. Bartosz Kluczyński nie ukrywa, że częścią zmian w firmie jest optymalizacja kosztów.

Kluczowymi klientami agencji pozostają: Kompania Piwowarska, Skoda, TUI i Unilever. Wśród celów nowobiznesowych na ten rok jest pozyskanie budżetu telekomu i instytucji finansowej. Peppermint może pochwalić się też nowymi wygranymi, m.in. budżetem InPost.

Agencja od ub.r. należy do holdingu komunikacji marketingowej Indigity. W jego skład wchodzi także agencja medyczna HealthWay i interaktywna Netizens. Peppermint nie podaje jeszcze wyników finansowych za 2008 r.

TW

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.