Klienci wracają do Saatchi

W Saatchi & Saatchi widać pierwsze rezultaty zapoczątkowanej w ubiegłym roku przebudowy grupy. Do agencji wracają klienci, którzy w ostatnich...

W Saatchi & Saatchi widać pierwsze rezultaty zapoczątkowanej w ubiegłym roku przebudowy grupy. Do agencji wracają klienci, którzy w ostatnich latach rezygnowali z jej usług.

Przejęcie przez Igora Kaleńskiego we wrześniu ub.r. stanowiska CEO grupy Saatchi, a także powierzenie Tomaszowi Bartnikowi pozycji chief strategic officera i wiceprezesa grupy zapoczątkowało nowe myślenie o komunikacji marketingowej.

Zmiany architektury funkcjonowania grupy były zdaniem Kaleńskiego powodem, dla którego do agencji powracać zaczęli utraceni w ciągu ostatnich lat klienci lub tacy, którzy współpracę z agencją bardzo ograniczyli.

Na pierwszy ogień poszedł Maspex Wadowice. Obowiązujący do końca listopada ubiegłego roku kontrakt dla brandu Kubuś przedłużono bezterminowo, a Saatchi & Saatchi umocniła swoją pozycję agencji wiodącej przy realizacji projektów dla tej marki. Ponadto wszelkie nowe linie oraz innowacje w portfolio marki Kubuś, jak również projekty dla napojów - kartonik 0,2 litra (produkt dziecięcy pod marką Tymbark) zostaną w tym roku przekazane do realizacji Saatchi & Saatchi.

Maspex zdecydował także, że po wygranym przetargu grupa Saatchi & Saatchi będzie obsługiwać kolejną jej markę - Tymbark. Obsługa Tymbarku będzie się wiązać z realizacją projektów dotyczących linii klasycznej (soki), linii multiwitaminowej, produktów dziecięcych Tymbark oraz linii Owoce Świata. Także nowe linie oraz innowacje w ramach tej marki zostaną przekazane do realizacji Saatchi & Saatchi. Planowane jest dalsze rozszerzenie współpracy o działania zintegrowane 360 stopni, w tym direct i digital.

Przypomnijmy, że Saatchi & Saatchi pracowała już dla Grupy Maspex Wadowice w latach 2006-2008, zajmując się całym portfolio marek Tymbark i Kubuś. Od marca 2008 r. agencja pracowała już tylko dla marki Kubuś.

Wedel - nowy kontrakt

W br. grupa Saatchi & Saatchi rozpoczęła także stałą obsługę dwóch głównych produktów Wedla - czekolad oraz Ptasiego Mleczka. Agencja pozyskała również wedlowskie brandy premium, Pijalnie Czekolady i batonik Pawełek, a ponadto zajmie się obsługą ofert świątecznych firmy.

Grupa Saatchi & Saatchi współpracuje z Wedlem od marca 2008 r. Początkowo obsługa miała jedynie charakter projektowy w obszarach ATL, BTL oraz digital (kampania czekolad nadziewanych "Nieźle nadziani"; Ptasiego Mleczka "Dwa paluszki"), by od początku roku 2009 przybrać formę stałej, kompleksowej współpracy. Wcześniej, w latach 2003-2005, Saatchi była wiodącą agencją odpowiedzialną za większość marek z portfolio Wedla.

Zespół obsługujący Wedla to pięć kluczowych osób: Magda Zdunikowska, strateg, Paulina Ufel, account director, Sylwia Kozłowska, senior account, Anna Żurek, account executive, i Agnieszka Niska, deputy creative director.

Nie wiadomo jeszcze, jak nowe budżety wpłyną na ogólne finanse agencji w tym roku.

AMS

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.