Przyszły konkurent dla Kropli Beskidu
Pepsi-Cola planuje w nadchodzącym sezonie debiut nowej marki w kategorii wód mineralnych. Ma to umożliwić marketerowi zaistnienie w segmencie, w...
Pepsi-Cola planuje w nadchodzącym sezonie debiut nowej marki w kategorii wód mineralnych. Ma to umożliwić marketerowi zaistnienie w segmencie, w którym dotychczas nie wiodło mu się najlepiej.
Petr Mlatecek, dyrektor marketingu Pepsi-Cola General Bottlers, osobiście zarządzający kategorią wody, tak uzasadnia wprowadzenie na nasz rynek przez tę firmę nowej marki wody mineralnej: - Staramy się zwiększyć nasze udziały w każdym segmencie, woda mineralna jest jednym z nich.
Launch nowej marki jest przygotowywany na nadchodzący sezon. Na tym etapie szczegóły projektu, w tym jego nazwa, nie zostały ujawnione. Nieoficjalnie wiadomo, że nowy brand będzie się odnosił do wartości polskich, lokalnych. Jest to bardzo prawdopodobne, bo doświadczenia rynkowe pokazują, że sukces odnoszą marki związane z konkretnym miejscem, źródłem.
Nie jest też przesądzone, komu powierzona będzie obsługa nowego projektu, nie tylko reklamowa. - Nie mamy jeszcze umowy z żadną agencją - powiedział Mlatecek. Dodał, że poszukiwana będzie nie tylko agencja kreatywna, lecz także PR, BTL i eventowa. - Rozważamy różne możliwości - wyjaśnił Mlatecek. - Jedną z opcji, jeśli chodzi o agencję kreatywną, jest BBDO, które obsługuje naszą główną markę - Pepsi, ale nie jest to jedyna opcja.
W portfolio marketera jest brand Aqua Minerale, ale dotychczas nie zdobył on znaczącej pozycji rynkowej. W podobnej sytuacji jak Pepsi-Cola GB był kilka lat temu jej arcykonkurent - Coca-Cola. Jego woda Bonaqa sprzedawała się bardzo słabo. W 2004 r. producent ten wprowadził na rynek markę Kropla Beskidu, która obecnie jest w top trójce najlepiej sprzedających się brandów wody.
AMS, TW