Prawdziwy

Należąca do AmRestu sieć KFC stawia na budowanie doświadczenia konsumenta i kreowanie wizerunku. Trwa pierwsza od wielu lat kampania wizerunkowa,...

Należąca do AmRestu sieć KFC stawia na budowanie doświadczenia konsumenta i kreowanie wizerunku. Trwa pierwsza od wielu lat kampania wizerunkowa, a konsekwencją przyjętej strategii może być rezygnacja z dostaw potraw do domu.

Branża restauracji szybkiej obsługi przeżywa na całym świecie w czasie dekoniunktury prawdziwy boom. Jednak obecne działania marki KFC w Polsce były przygotowane dużo wcześniej i są wynikiem realizowanej od pewnego czasu wizji - jak twierdzi AmRest.

Pierwsza od wielu lat kampania wizerunkowa sieci pokazuje kulisy przygotowywania potraw. Marka chce w ten sposób zbudować zaufanie konsumentów. Komunikacja zwraca np. uwagę na to, że kurczaki w KFC są świeże, nie mrożone. Dania przyrządza się tuż przed podaniem.

- Także tytuł naszego nowego spotu - "Kucharz" - nie jest przypadkowy - mówi Anna Bednarska, brand manager w KFC. - W percepcji wielu osób ten zawód nie mieści się w kategorii restauracji szybkiej obsługi. Tymczasem każda restauracja KFC ma swego kucharza, który marynuje, panieruje i smaży kurczaki bezpośrednio przed podaniem.

Wraz z rozpoczęciem kampanii uruchomiony zostanie serwis www.fresh.kfc.pl. Planowane są także działania w internecie, m.in. w: Onet.pl, Interia.pl i Gadu-Gadu. Autorem kreacji kampanii oraz materiałów POS jest agencja Red8 Communications, kampanię internetową przygotowała agencja Genero. Zakupem mediów zajął się Media Direction OMD.

Doświadczyć marki

Częścią działań budujących customer experience jest natomiast odświeżenie wyglądu restauracji. Z 95 lokali KFC, które działają w Polsce, nowy design ma już około 30. Będzie też kilka nowości produktowych w menu. Wkrótce pojawi się lepsza kawa i nowe napoje kawowe, zmiany są planowane także w ofercie sałatek.

- Stawiamy na customer experience. Najważniejsze są dla nas doświadczenia konsumenta w restauracji - mówi Anna Bednarska.

W związku z tą strategią mniejszy nacisk będzie kładziony na delivery, czyli dostawę do domu. W niektórych regionach marketer może stopniowo rezygnować z tej usługi, gdyż nie daje ona konsumentowi pełnego doświadczenia marki.

- Naszą główną grupą docelową są osoby w wieku 20-35 lat, zarówno mężczyźni, jak i kobiety, ale poszczególne produkty mogą być adresowane także do innych konsumentów - mówi Anna Bednarska.

Dodaje, że chociaż oferta restauracji ulega pewnym modyfikacjom, to jej podstawą zawsze będą sycące potrawy z kurczaka. Marka nie będzie prowadzić specjalnego programu związanego z otyłością, informacje o kaloryczności potraw są dostępne na stronie internetowej. Sprawa ta nie jest aż tak drażliwa jak w przypadku sieci konkurencyjnych, gdyż oferta KFC nie jest kierowana do dzieci.

Ostatnią ciekawostką z KFC jest promocja "Be Smart". Chodzi o zestawy miniproduktów sprytnie zapakowane w małe pudełko zawierające kanapkę lub kawałek kurczaka i frytki. Wszystko za ekonomiczną cenę 4,99 zł.

- Koncept promocji "Be Smart" powstał lokalnie. Obecnie wiemy, że interesują się nią także KFC na innych rynkach - mówi Anna Bednarska. To zainteresowanie jest oczywiście związane z sytuacją ekonomiczną i skłonnością konsumentów do oszczędzania.

Tomasz Wygnański

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.