W oczekiwaniu na wiosnę
W numerze 1.-2. "MMP" z tego roku, rozpisując się o przetargowych działaniach Grupy Żywiec ("Gdy warzy się piwo"), pokusiliśmy się...
W numerze 1.-2. "MMP" z tego roku, rozpisując się o przetargowych działaniach Grupy Żywiec ("Gdy warzy się piwo"), pokusiliśmy się o przypuszczenia, że po Tatrze i Żywcu przyjdzie kolej na następne marki z portfolio tego browaru. Wskazaliśmy na Królewskie, Warkę i Heinekena. Nie minął tydzień, a przetarg na Warkę okazał się faktem. Uczestniczą w nim cztery agencje: Just, Brain, BBDO i Team One. Rozstrzygnięcie planowane jest w lutym.
Dotychczas dla Warki pracowała agencja Just, która wcześniej była wiodącą agencją przy obsłudze Grupy Żywiec, prowadząc m.in. główną markę Żywiec.
Czy będą kolejne konkursy?
Ująć trochę z talii. Uaktywniła się też US Pharmacia. Firma prowadzi aktualnie co najmniej dwa przetargi. Pierwszy, strategiczno-kreatywny ma wyłonić agencję do kompleksowej obsługi nowej marki Xenea - Błonnik.
Jest to suplement diety wspomagający czynność jelit, a skierowany głównie do kobiet. Wiadomo - im cieplej na dworze, tym bardziej panie zaczynają myśleć o swojej linii. Preparaty pomagające w jej wyszczupleniu stają się artykułami pierwszej potrzeby. Warto więc bić się o ten rynek.
US Pharmacia jednak, z zasady, nie udziela informacji w sprawach przetargów. Paweł Bernat, kierownik ds. PR firmy, nie chciał się więc w tej sprawie wypowiadać. Nie udało nam się ustalić, które agencje zostały do tego przetargu zaproszone ani kiedy planowany jest termin rozstrzygnięcia.
US Pharmacia szuka też agencji kreatywnej do obsługi silnie reklamowanego leku przeciwbólowego Apap, lecz tego Paweł Bernat także nie chciał skomentować.
Agencją, która przygotowała ostatnie kampanie reklamowe Apapu, była Red8. Nie wiadomo, jakie agencje stanęły w przetargowe szranki.
Nowy stary klient. Mondial Assistance, dostawca usług assistance oraz ubezpieczeń turystycznych, choć na rynku jest obecny od kilku lat, po raz pierwszy prowadzi przetarg reklamowy. Wcześniej projekty reklamowe dla firmy realizowało studio graficzne, ale nie udało nam się ustalić jego nazwy.
Według Małgorzaty Gwarek, specjalisty ds. marketingu w Mondial Assistance, zaproszenia do przetargu nie zostały jeszcze wysłane. - Robimy przegląd agencji - wyjaśniła Gwarek. Nie sprecyzowała, kiedy i do ilu agencji takie zaproszenie ostatecznie zostanie skierowane. Na razie firma rozgląda się po rynku i ocenia możliwości potencjalnych kandydatów do swojego budżetu.
Mondial Assistance jest członkiem międzynarodowej grupy ubezpieczeniowo-serwisowej Mondial Assistance Group, która ma 38 centrów operacyjnych w 29 krajach na pięciu kontynentach.