Reklama w kablówce
W marcu rusza nowy dom sprzedaży czasu reklamowego w telewizji - Power Media Sales. Dyrektorem generalnym jest Gary Dingwall, do...
W marcu rusza nowy dom sprzedaży czasu reklamowego w telewizji - Power Media Sales. Dyrektorem generalnym jest Gary Dingwall, do niedawna szef działu reklamy TVN. Dingwall rozstał się z TVN na początku grudnia ub.r. w związku z roszadą w strukturze udziałowej stacji. Jego nowe "dziecko" nie ma odpowiednika na rynku: PMS chce się bowiem zająć sprzedażą czasu w kanałach kablowych i satelitarnych.
Jakie stacje chce reprezentować nowy dom sprzedaży, oficjalnie nie wiadomo. Dingwall nie chciał uchylić rąbka tajemnicy, tłumacząc się trwającymi negocjacjami. Z kim, tego można się było jedynie domyślać. Swoich reprezentantów w Polsce nie mają kanały pan-europejskie, jak MTV czy Eurosport. Młodzieżową muzyczną telewizję MTV wykorzystywali już w swoich kampaniach polscy reklamodawcy: producenci piwa EB i 10,5. Emisję reklam załatwiali bezpośrednio z centralą w Londynie.
Swoich reklamowych przedstawicieli mają natomiast stacje nadające do Polski z zagranicy. Kablowy RTL7 obsługuje IP Polska, a poszczególne kanały dostępne w pakietach telewizji cyfrowych - domy sprzedaży Wizji TV (At Media) i Canal+ (RMB Polska).
"Regionalny przedstawiciel stacji satelitarnych mógłby być atrakcyjny dla części reklamodawców" - uważa Maciej Stec, telewizyjny planner domu Optimum Media. "Trzeba pamiętać, że w takich stacjach reklamują się raczej klienci globalni, nie krajowi" - dodaje.
Power Media Sales, jak mówi Dingwall, nowy dom sprzedaży, w przyszłości chce również reprezentować stacje naziemne.
PW