Globalny Allianz

Grupa wydała około 11 mln zł na reklamę Ponad 8 mln zł wydane w ub.r. na ATL i około 3...

Grupa wydała około 11 mln zł na reklamę

Ponad 8 mln zł wydane w ub.r. na ATL i około 3 mln zł na BTL stawia Allianz w czołówce reklamodawców wśród firm ubezpieczeniowych w Polsce

Do tej pory dla grupy Allianz w Polsce pracowały Corporate Profiles DDB z Optimum Media, BBDO Düseldorf (adaptacje) i Initiative Media (dom mediowy Ammirati Puris Lintas) oraz Publicis z Opti Media (dla PTE). Sporo materiałów powstaje w dziale marketingu, którego dyr. Michał Oczko zajmuje się kreacją, planowaniem i zakupem mediów. Pierwsza prasowa kampania wprowadzająca markę do Polski była właśnie jego autorstwa.

Z nowym logo. Polski oddział BBDO nie ma szczęścia do Allianz. Agencja jest sieciowym partnerem grupy, ale lokalne jednostki Allianz mają swobodę wyboru. BBDO Warszawa brała udział w przetargu. Przetarg ten wygrała Corporate Profiles DDB. Kampania miała dwa etapy, była prowadzona w TV, prasie i radiu, a proporcje wydatków na media wyniosły 3/1/1. Hasło: "Jedno jest pewne. Allianz" zostało zapamiętane, spontaniczna znajomość marki zmierzona przez GfK Polonia wzrosła z 1 proc. w styczniu '98 r. do 22 proc. w marcu '99 r. Jeszcze wyższa jest znajomość logo, mimo że zostało ono zmienione na początku br. Kampanię CP DDB kontynuowano na początku br., wybierano spoty z obu etapów. Gdy okazało się, że PTE Allianz nie ruszy z reklamą od 16 lutego, Oczko postanowił nie przedłużać emisji reklam CP DDB, bo mogły się znudzić i męczyć widza. Dla wypełnienia czasu zakupionego z myślą o PTE wykorzystano spot TV z koszykarzem. W tej adaptacji z BBDO po raz pierwszy Allianz reklamował produkt, a nie wizerunek. Reklama miała spełnić rolę mostu łączącego wcześniejszą kampanię z kolejną, przygotowaną dla funduszu. Ostatnia globalna kampania, o której pisaliśmy szerzej w 6 numerze "MMP", też jest adaptacją z BBDO Dűseldorf.

Planowany przetarg. CP DDB odpadło w ostatnim przetargu wygranym przez Publicis (BBDO nie brało udziału). "Choć przetarg ten dotyczył obsługi PTE Allianz, to w zależności od tego, jak ta współpraca będzie się układała, agencji może być powierzona obsługa całej grupy, w tym towarzystw ubezpieczeniowych: majątkowego i życiowego" - powiedział Marek Baran, PR specialist Allianz Polska. Rozważane jest też ogłoszenie przetargu, może już w czerwcu, na kampanię wprowadzającą nowe produkty w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych i życiowych. Na razie jednak zawieszono do września większe akcje reklamowe towarzystw ubezpieczeniowych Allianz, koncentrując się na PTE. Oczko powiedział, że spot PTE Allianz pojawi się w TV w maju i będzie przebojem sezonu. Wyreżyserował go Maciej Ślesicki, autorem scenografii jest Alan Starski, a zdjęć - Paweł Edelman. Allianz po połączeniu z AGF jest najsilniejszą finansowo grupą ubezpieczeniową w Polsce, łączny kapitał grupy wynosi 419 mln zł. Natomiast 90 mld marek niemieckich składki zebranej w ub.r. daje grupie Allianz pierwsze miejsce na świecie.

JS

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.