Nowe tampony Johnson & Johnson

Firma Johnson & Johnson wprowadziła na rynek ulepszone tampony o.b. Rynek kobiecych artykułów higieny intymnej w Polsce szacuje się na...

Firma Johnson & Johnson wprowadziła na rynek ulepszone tampony o.b.

Rynek kobiecych artykułów higieny intymnej w Polsce szacuje się na 2 mld sztuk rocznie. W jego skład wchodzą tampony, podpaski i wkładki higieniczne. Tampony stanowią 8 proc. tego rynku, z tego produkty o.b. to ponad 60 proc. Dynamika wynosi kilkanaście procent rocznie. Dlatego też firma J&J postanowiła wzbogacić serię o.b. W marcu wprowadzono 6 nowych opakowań tamponów: po 8 i po 16 sztuk. Ulepszono sprzedawane na rynku tampony o.b. normal i o.b. super. W sprzedaży są już nowe tampony o.b. comfort o zmienionym kształcie. W połowie roku pojawią się na rynku tampony super plus.

Informacja dla dziewcząt

Wprowadzeniu towarzyszy akcja informacyjna skierowana do uczennic w wieku 13 - 15 lat, nauczycieli prowadzących zajęcia oraz ginekologów. Utworzono dział porad o.b. i infolinię. Systematycznie prowadzona jest wysyłka bezpłatnych próbek dla nastolatek i kobiet. Johnson & Johnson chce przekonać do tamponów coraz młodsze dziewczyny. Stąd treść filmów edukacyjnych zwykle dotyczy wpływu (a raczej jego braku) tamponów na organizm. Z badań przeprowadzonych przez firmę wynika, że ten środek higieniczny może być stosowany nawet przez trzynastoletnie dziewczynki. Akcja uświadamiająca i informacyjna, którą prowadzi firma, ma w związku z tym wielorakie znaczenie. Największą trudnością będzie przekonanie matek dorastających dziewcząt, że tampony są środkiem nieinwazyjnym. Nie jest to łatwe zadanie. Hasło, które pojawia się na ulotkach informacyjnych brzmi: "zaprojektowane przez kobietę ginekologa". Z pewnością ma ono na celu wzbudzenie zufania do tego typu higieny.

Dla kogo ta wygoda?

Według badań Brand Health Tracking Study w Polsce ok. 10,6 mln kobiet miesiączkuje. Rynek środków higieny jest zatem ogromny. W tej grupie ponad 50 proc. to dziewczynki i kobiety w wieku od 12 do 30 lat. To jest grupa, która stanowi cel kampanii. Dziewczęta powinny zapoznać się z tamponami i zaakceptować je jako własny środek higieniczny, a kobiety powinny zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia. W przedstawionej grupie 52 proc. kobiet stosuje tampony. Jednak tylko 8 proc. stosuje je regularnie. Należy wziąć pod uwagę fakt, że tego typu środków używają przede wszystkim kobiety z miast. Dla porówniania w Niemczech zużycie tamponów w 1996 r. wyniosło 1,5 biliona sztuk (źródło: "Market Research Data").

Johnson & Johnson w Polsce

Koncern sprzedaje u nas produkty medyczne, kosmetyczne, farmaceutyczne i diagnostyczne. W 1998 r. na badania przeznaczono 2,3 mld USD, co stanowi ponad 9,6 proc. obrotów, które osiągnęły w ubiegłym roku 23,7 mld USD. Pierwsze biuro zostało otwarte w 1989 roku. W portfolio znajdują się m.in. Johnson's baby, Penaten, Johnson's pH 5,5, Neutrogena, RoC, Carefree, Reach, PizBuin.

AL

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.