Telefony z klapką nie tylko dla kobiet
Amerykański producent telefonów Motorola zaprezentował nowy telefon Krzr. Ma to być najważniejszy model na najbliższe pół roku. Producent szuka czegoś,...
Amerykański producent telefonów Motorola zaprezentował nowy telefon Krzr. Ma to być najważniejszy model na najbliższe pół roku. Producent szuka czegoś, co da mu siłę napędową na miarę sukcesu V3.
Motorola Polska Sp. z o.o. wprowadza nowy telefon o nazwie Krzr. Ma to być następca hitu sprzedażowego V3 Razr i najważniejszy model, lokomotywa sprzedaży Motoroli na najbliższe pół roku.
- Potrzebowaliśmy czegoś, co da impuls do dalszego rozwoju sprzedaży, telefonu, który byłby hitem na miarę V3 - nie ukrywa Małgorzata Matusiewicz, regional marketing manager na region CEE Motoroli. Producent szykuje też oczywiście intensywne działania reklamowe związane z tym launchem.
- Chcemy przełamać stereotyp, że telefony z klapką są tylko dla kobiet. Panowie kupują je równie chętnie, co pokazała sprzedaż naszej V3 - mówi Maciej Piliński, product marketing manager w Motorola Polska.
Małgorzata Matusiewicz przyznaje, że jest to najważniejszy launch Motoroli na najbliższe pół roku, a to, że jego polska premiera odbywa się równolegle z debiutem globalnym, świadczy o tym, że centrala Motoroli docenia znaczenie polskiego rynku (V3 wprowadzona blisko 2 lata temu pojawiła się u nas dopiero kilka miesięcy po światowej premierze).
Launch Motoroli Krzr wesprze intensywna kampania reklamowa zaplanowana w dwóch fazach. Pierwsza, która ruszy niebawem, obejmie outdoor (tablice wielkoformatowe w największych miastach) oraz prasę (biznesową i lifestyle?ową) i internet. Druga faza, po Nowym Roku, będzie przebiegać także w telewizji.
Za kreację odpowiada BBDO Warszawa, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Media Insight. Motorola nie ujawnia wysokości budżetu reklamowego, podobnie jak i planów sprzedażowych odnośnie do tego modelu oraz swoich udziałów rynkowych.
Motorola Krzr w wolnej sprzedaży będzie kosztowała ok. 2 tys. zł, będzie dostępna w promocjach w Erze i Plusie, a niebawem prawdopodobnie również w Orange (rozmowy trwają). Cechą wyróżniającą Krzr, podobnie jak było w przypadku V3 Razr, ma być elegancki design - obudowa telefonu wykonana jest z barwionego na granatowo szkła.
Prym na polskim rynku telefonów komórkowych wiodą czterej producenci, ale twardych danych konsekwentnie nie ujawniają. Liderem podobnie jak na świecie pozostaje Nokia. Drugie miejsce zajmuje Sony Ericsson, który we wrześniu i październiku prowadził działania reklamowe wspierające swój aktualny flagowy model K800i Cyber-shot (kampania z gwiazdami tenisa Aną Ivanowic i Danielą Hantuchową). O trzecie miejsce na rynku rywalizują Motorola i koreański Samsung.
MB