TVN Med liczy na reklamy leków Rx

TVN Med jako jedyny kanał TV w Polsce sięgnie po reklamy leków receptowych. Do końca 2007 r. liczy na pozyskanie...

TVN Med jako jedyny kanał TV w Polsce sięgnie po reklamy leków receptowych. Do końca 2007 r. liczy na pozyskanie 25 tys. widzów i 50 tys. użytkowników platformy internetowej.

Z kilkumiesięcznym poślizgiem kierownictwo TVN uruchomiło platformę edukacyjną TVN Med, której odbiorcą ma być 120-tys. armia polskich lekarzy. Koncepcja jest ciekawa i unikatowa na polskim rynku, łączy bowiem kanał tematyczny z portalem internetowym. Lekarzom umożliwi dopełnienie obowiązku doskonalenia zawodowego i zbierania punktów edukacyjnych nałożonych na nich przez ustawę o zawodzie lekarza. TVN Med jako medium otrzymało akredytację Naczelnej Izby Lekarskiej.

Program nadawany będzie 24 godz. na dobę, jego autorami będą lekarze. Równolegle do TV działać będzie portal www.tvnmed.pl. Do czerwca 2007 r. serwis ulegnie rozbudowie, a do końca 2007 r. ma z niego korzystać 50 tys. użytkowników.

Głównym źródłem dochodów stacji będą reklamy leków receptowych. TVN Med wchodzi w bardzo lukratywną niszę rynkową. W 2005 r. na reklamę leków OTC w TV wydano ok. 612 mln zł (źródło: Expert Monitor), a budżety leków etycznych są często zdecydowanie wyższe niż preparatów OTC. Na program marketingowy marki Cialis, konkurenta Viagry, związany z wprowadzeniem jej na rynek, wydano 1 mln dol.

Piotr Walter, prezes TVN, twierdzi, że inwestycja powinna zyskać rentowność za dwa lata. Przyznaje także, że koszty uruchomienia programu są wyższe niż w przypadku innych kanałów tematycznych. Wynika to choćby z kosztu dekoderów. Zestawy satelitarne dla 25 tys. osób to koszt ok. 4 mln zł. Lekarze pierwszego kontaktu otrzymają je bezpłatnie.

Kanał będzie dostępny jedynie w ofercie platformy nowej generacji N. Pod koniec 2007 r. TVN Med liczy na 25 tys. widzów, a do końca 2006 r. ma ich być 5 tys. Start nowego kanału wspierają wąsko targetowane działania reklamowe przygotowane przez agencję Profile.

MKS

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.